تاریخچه تست MBTI + مرکز ارائه تست آنلاین MBTI اصلی به همراه تفسیر

سیستم کدنویسی و خودارزیاب هوشمند شامرو با دقت بالا از روی نسخه اصلی طراحی شده و پس از 4 سال عملکرد آزمایشی نسخه نهایی آن منتشر شده است. با این حال دقت تست در رنک جهانی 70 درصد است و این یعنی حداقل 3 آیتم از 4 عامل ارزیابی را به درستی تشخیص می دهد. برای نتیجه بخشی قطعی می توانید در مورد نتیجه آزمون خود از یک مشاور کمک بگیرید.

شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI چه کمکی به من خواهد کرد؟

ما همواره در معرض انتخاب در زندگی هستیم اما با چه ملاکی و بر چه اساسی این انتخاب ها را انجام می دهیم؟ بی تردید تیپ شخصیتی ما برای شناخت و انتخاب مسیر خود را طی می کند. از طریق گونه شناسی می توانیم تایپ شخصیتی خود را پیدا کنیم و ببینیم که در ارتباط با محیط اطراف خود چگونه عمل می کنیم؟ عملکرد ما در چه مواردی قابل قبول است و چه ویژگی هایی در شخصیت ما باعث شکست خوردنمان می شود. با این شناخت می توانیم روابط خود با دیگران را بهینه کنیم و انتخاب های دقیق تری در مسیر موفقیت خود داشته باشیم.

آیا نتایج تست MBTI قابل اعتماد است؟

تست MBTI چیست؟

این آزمون در شناخت خودتان، نقاط قوت و ضعف تان و ارتباط شما با دیگران، روابط شغلی و محیط اطرافتان، دیدگاه واقعی تر و وسیع تری خواهد داد. به کمک نتایج تفسیری سایت کاریابی آنلاین شامرو برنامه ریزی برای پیشرفت و موفقیت خودتان را به یک کار ساده تر تبدیل خواهید کرد.

بخوانید:  دنبال تحقق عدالت فرهنگی در فارس هستیم



منبع

 روی آزمون MBTI از تولد تا انتشار نسخه نهایی، حدود 80 سال کار مطالعاتی انجام شده است. پس از آن نیز بنیاد مایرز، آموزش در این زمینه را برعهده گرفت.

چرا به تیپ شناسی شخصیتی نیاز داریم؟

تست mbti رو می شناسید؟! تست آنلاین mbti، به تیپ شخصیتی (مایرز- بریگز) معروف بوده که چهار فاکتور اصلی و 16 معیار شخصیتی رو برای شما در نظر گرفته است.  این آزمون آنلاین، شما رو به خود واقعیتون نزدیک تر کرده و اکثر مواقع بهتون کمک میکنه تا سر دو راهی قرار نگیرید. تست mbti، یک آزمون روانشناختی معروف در سراسر جهان است که به کمک اون میتونید تمام ابعاد آشکار و پنهان خودتون و دیگران رو کشف کنید. ساده تر بگم، با شرکت در این آزمون می فهمی چه توانایی هایی داری و مسیر موفقیت رو به راحتی پیدا میکنی. از اون جایی که اغلب ما دوست داریم خودمون رو بیشتر بشناسیم، تست های شخصیت، هوش و استعداد یابی زیادی رو در اینترنت انجام دادیم. چون ذاتا علاقه مندیم که به خودمون و وجوه پنهان شخصیتمون بهتر پی ببریم. طبیعتا با یک جست و جو ساده در گوگل با انواع این آزمون های شخصیت شناسی مثل تست شخصیت شناسی mbti، رو به رو می شوید؛ و بارها در آزمون های مختلفی شرکت کرده اید که به شما جواب های جذاب و جالبی داده اند. اما سوال اینجاست که بهترین تست شخصیت شناسی از نظر شما چیه؟ کدومشون کاربردی تره  و تونستید به نتیجه دلخواه برسید یا تجربه جدیدی کسب کنید؟

بخوانید:  تاکید عراق بر نزدیک‌تر شدن روابط ایران و عربستان سعودی
در سال 1917 مطالعاتی در زمینه شخصیت شناسی توسط، کاترین کوک بریگز و دخترش ایزابل بریگز مایرز انجام شد. پس از چاپ کتاب «انواع روان‌شناختی» توسط کارل یونگ در سال 1923، کاترین و ایزابل توانستند اولین تحقیقات خود را درباره تست شخصیت شناسی MBTI که مبتنی بر 4 معیار بود در دو مقاله در سال های 1926 و 1928 به چاپ برسانند و در سال 1944 کتاب راهنمای نظریه خود را چاپ کنند. مدتی بعد هنری چانسی، رئیس بزرگترین موسسه غیرانتفاعی تست آموزشی جهان (ETS) از این ایده حمایت کرد و در نهایت در سال 1998 تست mbti فارسی از دانشگاه های فلوریدا و کالیفرنیا سر درآورد. با اینکه کاترین و دخترش هیچ کدام تحصیلات آکادمیک در زمینه روانشناختی نداشتند، این تست توسط جامعه روانشناسان مورد تایید قرار گرفت. این آزمون پس از طی راهی 80 ساله، اعتبار لازم را از جامعه علمی کسب کرد و امروز در شامرو به سادگی در دسترس همه قرار گرفته است.

چرا تست MBTI معتبر است؟

4545

تاریخچه تست MBTI