تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در آخرین جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۲، راه‌اندازی بنیاد تئاتر ملی به منظور حمایت از تولید تئاترهای ملی و ایرانی به تصویب رسید.

محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر شورای هنر نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت شورای هنر در یک سال گذشته گفت: شورای هنر فعالانه در این دوره به مسائل هنر پرداخت و در این یک سال، شش مصوبه در حوزه هنر داشت و پنج نهاد و دستگاه نیز گزارش‌هایی را در حوزه فرهنگ و هنر در جلسات مطرح کردند. پیرو مصوبه شورای هنر مبنی بر تدوین سند تئاتر، کارگروهی تشکیل و پیش‌نویس سند تهیه شد که در جلسات این شورا بررسی می‌شود.

در پایان جلسه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای هنر و هنرمندان از پوستر المپیاد ملی هنر رونمایی شد.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: پیش‌نویس سند تئاتر با همراهی و همفکری استادان تئاتر تدوین شده است. اگر تئاتر توسعه یابد، سینما، تلویزیون، اخلاق عمومی نیز در جامعه توسعه پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: شورای هنر از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در شورای هنر سیاست بر این است که مصوبات معطوف به حل مشکل و مساله هنر باشد. در دوره اخیر شورای هنر مواردی از جمله سند موسیقی، تشکیل بنیاد پویانمایی، تأسیس شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نشان فرهنگ و هنر و بازار هنر تصویب شد که سند موسیقی و بنیاد پویانمایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسید.

بخوانید:  پست‌چین سروش پلاس پست‌ها را برای کاربران دستچین می‌کند

پیش‌نویس سند تحول هنرهای نمایشی نیز در این جلسه مطرح شد و هوشنگ توکلی، ایرج راد و قطب‌الدین صادقی و اعضای شورا درباره مسائل و ضرورت‌های تئاتر نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/



منبع