تالیف آثار، فرهنگی و هنری در اولویت متولیان کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد باشد



به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سردار عبدالرضا آزادی در پنجمین جلسه سیاستگذاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:باید در قالب کنگره‌های شهدا از ظرفیت‌های هنرمندان و فعالان رسانه‌ای در تولید آثار محتوایی غنی استفاده کنیم تا شاهد انتقال شایسته فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل‌های جدید باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: جامعه ما امروز نیازمند باز تولید آثار ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است تا نسل نوجوان و جوان بیشتر با این فرهنگ غنی آشنا شود.

رئیس کنگره‌های شهدای کشور بر تالیف کتاب‌های فاخر و ارزشمند در این کنگره ملی تاکید کرد و گفت: تشکیل یک کمیته منسجم و هماهنگ برای تالیف و تولید آثار خوب و باکیفیت ضروری است.

آزادی همدلی استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری کنگره ملی را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: عملکرد شهرداری یاسوج در ایجاد فضاسازی کنگره ملی شهدا باید تقویت شود.

وی بر تدوین یک تقویم فضاسازی مناسب شهری از سوی شهرداری یاسوج تاکید کرد و افزود: فضای شهر یاسوج باید مزین به نام شهدا باشد.

آزادی اضافه کرد: در برگزاری کنگره ملی شهدا جریان سازی برای مشارکت بیشتر مردم در این زمینه باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های منسجم و هماهنگ کمیته‌های مختلف تصریح کرد: حضور پرشور مردم در اجلاسیه های شهرستانی و گرامی داشت یاد شهدا بسیار مهم و قابل تقدیر است.

بخوانید:  پاقدم خوب سمیعی برای استقلال

آیت الله سید نصیر حسینی گفت: ملت ایران و مردم این استان همواره دل در گرو شهدا داشته و قدردان خون آنان و رشادت های مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی عظمت و قدرت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و بیان کرد: تبیین ارزش‌ها و شاخص‌های شهیدان به نوعی سرمایه گذاری برای عزت و استقلال ایران اسلامی است.

دبیر کنگره ملی شهدا و استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های مهم کمیته های مختلف اظهار داشت: برنامه های شاخص خوبی از سوی کمیته های مختلف اجرا و یا در حال اجراست.

سردار وحید مثنوی برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره و تولید ده‌ها سرود فاخر و ماندگار، توزیع ۲ هزار جهیزه، تالیف کتاب‌های مهم و فاخر، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری، تا صدها تولید فرهنگی،هنری رسانه ای و سینمایی فاخر را از مهمترین برنامه‌های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ اجلاسیه در سطح شهرستانهای مختلف اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم این استان در اجلاسیه‌ها مشارکت داشتند.

تولید برنامه شب های شیدایی

مثنوی بیان کرد: برنامه شب های شیدایی در کنار رودخانه بشار به مدت ۱۵ شب از سوی تیپ ۴۸ فتح اجرا خواهد شد.

در این جلسه تعدادی از کمیته‌ها عملکرد خود در برگزاره دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کردند.

بخوانید:  آشنایی نسل امروز با قهرمانی های شهدا با روایتگری ایثارگری

انتهای پیام 



منبع