تامین نیاز حوزه درمان با نرم‌افزار ایران‌ساخت

شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده‌اند نیاز نرم‌افزاری بخش سلامت، پزشکی و درمان کشور را مرتفع کنند.


آیا این خبر مفید بود؟


تامین نیاز حوزه درمان با نرم‌افزار ایران‌ساخت





منبع

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛  مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به تحریم‌ها و قطع ارائه خدمات کشورهای خارجی، این شرکت به کمکِ آزمایشگاه‌های کشور آمد و در این زمینه یک گروه تحقیقاتی تشیکیل داد که موفق شد تا نمونه ایران‌ساخت نرم‌افزاری را با قیمتی بسیار کم‌تر و خدمات پشتیبانی عرضه کند.
امید طالبی افزود: این مجموعه دانش‌بنیان محصولات نرم‌افزاری مختلفی برای مراکز دانشگاهی، بیمارستانی و درمانی سراسر کشور تهیه کرده است. یکی از نرم‌افزار‌های این مشرکت، شامل ۴۰ فرایند مختلف است که برای سازمان غذا و دارو تهیه شده است. این نرم‌افزار در معاونت غذا و دارو مشهد، خراسان شمالی و نیشابور و چندین مرکز دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. سازمان غذا و دارو می‌تواند از طریق این نرم‌افزار اعمال قانون کند و بر زیرمجموعه خود نظارت داشته باشد.
محصول دیگر شرکت سازه‌های اطلاعاتی آزما که کار تحقیقی بر روی آن نزدیک به 2 سال طول کشیده است، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استفاده قرار گرفت.
پیش از این، نظارت بر مراکز درمانی یا مطب‌ها به صورت سنتی و از طریق پر کردن فرم‌افزار‌هایی صورت می‌گرفت که در انتها راهی بایگانی می‌شد. این نرم‌افزار امکان پایش برخط داده گیری و مدیریت به روز و لحظه‌ای درمان را فراهم می‌کند.
این فناور با بیان این‌که نیاز‌های حوزه بهداشت و درمان، فقط به بحث دارو و تجهیزات سخت‌افزاری محدود نیست، عنوان کرد: در حوزه سلامت هر کشور برای آنکه بتوان خدمات شایسته درمانی ارائه کرد، باید یک زیرساخت عظیم و زیست‌بوم نرم‌افزاری گسترده‌ای وجود داشته باشد.

بخوانید:  جلسه بررسی حضور استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد

انتهای پیام/


|