تاکید استاندار گیلان بر بهره گیری از آثار حماسی و انقلابی در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان

در این نشست صمیمانه، که حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز حضور داشت، رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم صفری رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس دبیرخانه انجمن مفاخر استان گیلان گزارشی از روند فعالیت های حوزه مفاخر و فرهیختگان استان ارائه کردند.

همچنین در این نشست؛ فریدون شایسته محقق و پژوهشگر، انوش نصر ماسوله هنرمند تئاتر،سینما و تلویزیون، محمد بندری لنگرودی نویسنده، پژوهشگر و شاعر و مرادیان گروسی نویسنده و پژوهشگرنقطه نظرات خود را بیان کردند و قاسم پهلوان، زهرا سیاوش آبکنار و حمیرا خدابنده از شاعران گیلانی اشعار خود را به سمع و نظر حاضرین رساندند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست صمیمانه با مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی گیلان، با گرامیداشت 14 تیرماه روز قلم و پاسداشت مقام شایسته اهالی فرهنگ وادب و هنر ایران اسلامی، گفت: استان گیلان دارای شخصیت‌های تاریخی و برجسته‌ای همچون میرزاکوچک خان جنگلی، پروفسور سمیعی، کیومرث صابری فومنی(گل آقا)، استاد معین، استاد پوررضا و نظیر این بزرگان  است که مایه مباهات و افتخار گیلانیان هستند و باید به شایستگی به نسل فعلی و آینده شناسانده شوند.

وی تصریح کرد: برای الگوسازی این شخصیت‌ها باید تلاش شود تا فرزندان جامعه ما بتوانند از این الگوها بهره گیرند و آثار مفاخر گیلان به آنان معرفی شود.

استاندار گیلان توجه ویژه به آثار مفاخر استان با درنظر گرفتن اعتبار و بودجه‌های مناسب را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: چادرشب‌بافی، رشتی‌دوزی، شال‌بافی و سایر هنرها که حاصل زحمات زنان و مردان گیلانی است نشان‌دهنده هنرمندی‌های این استان  است که باید به درستی معرفی شوند.

بخوانید:  واکنش رامین رضاییان به خداحافظی سیدجلال
انتهای پیام/



منبع

وی با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که دشمن سالهاست با هزینه کرد فراوان روی فرهنگ ما کار می‌کند، تصریح کرد: راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان روی آوردن به آثار حماسی و انقلابی است که برگرفته از هویت جامعه است.

دکتر عباسی از مدیران حوزه فرهنگی و ادبی خواست تا از رسانه‌‌ها در معرفی شخصیت‌ها و مفاخر گیلان برای نسل فعلی و آینده کمک بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان گیلانی همواره می‌درخشند و باید بیشتر به جامعه معرفی شوند، بیان کرد: وجود بزرگان و مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی باعث افتخار همه است و باید برای معرفی آنان و آثارشان وقت و بودجه صرف شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی و توسعه فعالیت های تالار مرکزی رشت و فضاهای فرهنگی و هنری در استان، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تالار مرکزی رشت جزو نخستین خواسته‌های من از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد گیلان بود که راه‌‌اندازی شد، زیرا معتقدم فضای فرهنگی، ادبی و هنری باید در اختیار سرمایه‌های این حوزه به خوبی قرار گیرد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه باید در کالبد بی جان جامعه روح فرهنگی دمیده شود، افزود: دستاوردهای فرهنگی استان با تشکیل کارگروه تخصصی برجسته شود و اماکن دولتی و مدارس در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا بتوانند در آن فعالیت کنند.

IMG_9545