تاکید دکتر سالاری بر راه‌اندازی داروخانه مرکزی و جذب آمبولانس برای شهرستان ماسال

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در نشست شورای سلامت شهرستان ماسال که در سالن اجلاس شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در طول سه سال اخیر به ویژه بحران کرونا، بیش از پیش کار کرده و  فعالیت مضاعف داشته اند.

مهندس غلامرضا گیل‌چالانی، فرماندار شهرستان ماسال نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان به ویژه در بحران کرونا، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا بسیار موفق عمل کرد و اکنون لازم است در واکسیناسیون تلاش بیشتری انجام شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خدمات قابل توجهی در نظام سلامت گیلان انجام شده که ذینفع همه آن‌ها مردم هستند، گفت: با کمک همه جانبه ، ۲۷ طرح در هفته دولت آماده افتتاح و ۱۰۱ پروژه تا پایان سال زیر بار خدمت می‌روند.

انتهای پیام/

وی آمبولانس را یکی از نیازمندیهای ماسال برشمرد و گفت: پیگیر جذب آمبولانس برای کل استان گیلان هستیم و یقینا در صورت تأمین، تعدادی نیز  به شهرستان ماسال اختصاص خواهد یافت.

 

 

 



منبع

 

 

 

 

 

 

گفتنی است در این نشست تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رییس بیمارستان رسالت به بیان نکته و نظرات خود پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه به ماسال با توجه به افزایش جمعیت گردشگر و مسافران، بیشتر شود، گفت: ماسال در بسیاری از بخشها به ویژه برای انتقال بیماران به مراکز تخصصی، نیازمند جدی آمبولانس پیش بیمارستانی است.

بخوانید:  نحوه واریز سود سهام عدالت تغییر کرد + زمان و مبلغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر راه‌اندازی داروخانه مرکزی در شهرستان ماسال و ارایه خدمت دارویی به ویژه به بیماران خاص تاکید کرد و آن را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد.

دکتر حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش و توسعه خدمات زیربنایی در نظام‌ سلامت ماسال ، اظهار کرد: ماسال، بالای ۵۰ هزار جمعیت دارد و در برخی مواقع،  جمعیت شناور آن به سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

دکتر سالاری با اشاره به برخی از مشکلات قابل حل در بیمارستان رسالت ماسال، افزود: مشکلاتی در همه بخشها از جمله بهداشت و درمان شهرستان ها وجود دارد که باید با کمک همه‌جانبه و با تکیه بر توانمندی‌های درون سازمانی حل شود.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین گفت: در تخصیص بودجه بهداشت و درمان شهرستان ماسال لازم است فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز کمک کنند.

مهندس گیل‌چالانی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت شهرستانهای کم‌برخوردار است، گفت: انتظار ما حمایت بیشتر مسوولان‌ به ویژه در بخش سلامت در شهرستانهای کم‌برخورداری نظیر ماسال است.

دکتر سالاری با بیان اینکه همه آزمایشگاه های  دولتی استان با بهترین دستگاه‌ها  درون سپاری شده اند، گفت: تمامی آزمایشهای مورد نیاز بیماران در بیمارستان باید در بخش دولتی انجام شود و از ارجاع بی مورد بیمار به دیگر  مراکز باید جدا خودداری شود.

وی با تاکید بر تلاش همه‌جانبه جهت افزایش خدمات زیرساختی در ماسال ، افزود: در اغلب اوقات به مردم شهرستان ماسال، کم لطفی شده در حالیکه خدمات ارایه شده به مردم در همه بخشها باید در شأن مردم باشد.

بخوانید:  روسیه نخستین تامین کننده نفت هند