تا آزادیمان زنده خواهیم ماند



به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، یک مرد جوان فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت که می خواهد جهان بداند که فلسطینی ها از جنگ غزه جان سالم به در خواهند برد.

وی که اکنون در رفح است به الجزیره گفت: ما خیلی خوشحالیم که حماس با آتش بس موافقت کرد، اما اکنون منتظر توافق اسرائیل هستیم و امیدواریم که آنها نیز با آتش بس موافقت کنند.

وی افزود: این واقعه، پس از ۲۱۲ روز نسل‌کشی، آوارگی، کشتار کودکان، زنان و سالمندان، حتی پرستاران و پزشکان است. زمان آن فرا رسیده است که به دنیا نشان دهیم که زنده مانده ایم.

این جوان فلسطینی تصریح کرد: غزه بسیار کوچک است اما ما پس از 212 روز حمله با پیشرفته ترین سلاح های مدرن علیه خود جان سالم به در برده ایم. ما فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم بخشید. هر آنچه در این جنگ شاهد بوده ایم در تاریخ ثبت خواهد شد. فلسطینیان تا زمانی که آزادی خود را به دست نیاورند زنده خواهند ماند.

وی در آخر گفت: ما زنده مانده ایم تا به سرزمین خود بازگردیم.

همانطور که پیشتر توسط برنا گزارش شد؛ پس از نشر گزارش هایی پیرامون موافقت حماس با آتش بس، رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه توافق آتش بس است

پیشتر از سوی المیادین گزارش شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجیگران مصری و قطری ارایه‌شده موافقت کرده است.

پس از آن، جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه را به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر اعلام کرده است.

بخوانید:  بهترین موس گیمینگ کدام است؟ راهنمای خرید موس گیمینگ

اما پس از نشر اخبار موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس، رویترز به نقل از منابع اسرائیلی، از مخالفت رژیم صهیونیستی با آتش بس خبر داد.

یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است به خبرگزاری رویترز گفت که حماس با پیشنهاد تلطیف شده آتش بس که از سوی مصر ارائه شده است موافقت کرده، اما این پیشنهاد، از سوی اسرائیل پذیرفته نشده است.

این مقام افزود که این پیشنهاد شامل نتیجه گیری های “گسترده” است که اسرائیل از آنها حمایت نخواهد کرد.

رسانه های اسرائیلی نیز گزارش می دهند که دولت رژیم اشغالگر این معامله را نپذیرفته است.

انتهای پیام/



منبع