تا پایان سال ۶۰۰۰ پروانه واحد مسکونی فرسوده در گلستان صادر می شود

وی افزود: این ارقام نشان دهنده در خطر بودن جان بخش اعظمی از مردم این شهر بوده که ضروری است هر چه سریع تر نسبت به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد علی آباد کتول اقدام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان  صدور رایگان پروانه ساخت را در دستور کار قرار داده است، افزود: شورای اسلامی شهر علی آباد کتول نیز باید برای تسریع در روند نوسازی، این طرح را مصوب کرده و به شهرداری این شهر ابلاغ کند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان افزود: همچنین این شرکت با ارائه مشوقاتی برای سازندگان مسیر نوسازی را تسهیل کرده است.

ملک همچنین اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران، در استان گلستان تا پایان سال برای شش هزار واحد مسکونی نارکارآمد و فرسوده پروانه صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهدی ملک در دومین روز نشست تخصصی آموزه های زلزله بم اظهار کرد: در شهر علی آباد کتول حدود ۹۷ هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد که ۲۱ هزار نفر در این مناطق ساکن هستند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان یک نهاد زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی وظایفی در این خصوص دارد که هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان برای ارائه هرچه بهتر خدمات در بافت های فرسوده شهری یکی از این وظایف می باشد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین افزود: این حجم از قیر امکان آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر شهری علی آباد کتول را مهیا می کند.

بخوانید:  گل اول بارسلونا به ویارئال توسط ایلکای گوندوگان+فیلم

آیا این خبر مفید بود؟

 





انتهای پیام

وی در انتهای سخنانش گفت: تمرکز ما در حال حاضر بر نوسازی مسکن های فرسوده بوده و سعی بر تسهیل و تسریع روند احداث، نوسازی و بهسازی این محلات داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه این نشست عنوان کرد: استفاده از ظرفیت تسهیلات نهضت ملی مسکن و صدور پروانه ساخت با ۵۰ و ۱۰۰ درصد تخفیف بخشی از این مشوقات می باشد.

ملک ادامه داد: همچنین در راستای زیرسازی و بهسازی معابر شهری فاضل آباد، ۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری این شهر تخصیص داده شد.

وی در ادامه از تخصیص ۲۴۲ تن قیر رایگان به شهرداری علی آباد کتول خبر داد و گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شد که می توان از تخصیص دو میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان به این شهر اشاره کرد.