تا کنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است

معاون دادستان کرمان: تا کنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی خالوئی در کمیته رصد فضای مجازی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال ١۴٠٢ با اشاره به اهمیت روز افزون سکو‌های فضای مجازی در انتخابات بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین تبلیغات در دوران انتخابات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، لذا در کمیته رصد فضای مجازی نظارت و دقت ویژه‌ای جهت پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی می‌شود.
او اذعان نمود: فعالیت‌های انتخاباتی در سکو‌های فضای مجازی باید قاعده‌مند شوند و کاندیدا‌ها با نظارت بر فعالیت‌های ستاد‌ها و طرفداران خود از ارتکاب تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری نمایند تا فضای عادلانه و سالمی برای رقابت کاندیدا‌ها فراهم شود.
خالویی افزود: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، تحرکات و اقدامات کاندیدا‌ها و طرفداران ایشان بیشتر می‌شود و مقابله با جرائم و تخلفات و تخریب‌ها علیه نامزد‌ها در دادستانی شهرستان کرمان با سرعت و دقت انجام خواهد شد.
این مقام قضائی رعایت عدالت رسانه‌ای برای تبلیغات همه نامزد‌های انتخابات را ضروری دانست و تصریح کرد: می‌توان با فراخوان عمومی به کاندیداها، افرادی که تمایل به حضور در جلسات بر خط در بستر فضای مجازی را دارند مشخص و امکان حضور را برای همه آن‌ها فراهم نمود و با بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی به صورت یکسان برای همه کاندیدا، به ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی در انتخابات کمک نمود.
او خطاب به نامزد‌های انتخابات خاطرنشان کرد نسبت به اعلام ستاد فضای مجازی خود اقدام نمایند.
انتهای پیام



منبع معاون دادستان کرمان با بیان اینکه تا کنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است، گفت: چندین مورد گزارش با موضوع تبلیغات زودهنگام واصل شده است که در این زمینه از سوی دادستانی تذکرات لازم به کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها داده شده، اما تاکنون هیچ پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی تشکیل نشده است.

بخوانید:  آماده‌باش تمامی پایگاه‌های هلال احمر استان در پی وقوع زلزله شدید در مازندران