تبدیل قشم به جزیره نوآور با انعقاد تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست جمهوری و منطقه آزاد قشم

تفاهم نامه بین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست جمهوری درخصوص همکاری متقابل در توسعه اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق جزیره نوآور قشم و ایجاد شهر هوشمند در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس (INOTEX 2024) قشم به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، این تفاهم نامه با رویکرد ارتقای شرکت ها و زیست بوم دانش بنیان، افزایش جذب و اشتغال نیروی انسانی نخبه و تحصیل کرده و حل چالش های قشم با توجه به مزیت ها و ظرفیت های نوآورانه، فناورانه و خلاقانه موجود در سطح ملی و بین المللی به امضاء رسید.

همچنین ترغیب بنگاه های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های نوآورانه، توسعه بازار کالا و خدمات دانش بنیان و ترغیب تسهیل شرکت های فناور و دانش بنیان در صادرات محصولات و خدمات، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت دار به منظور عبور از خام فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر از دیگر اهداف تفاهم نامه به شمار می رود.



منبع

تبدیل قشم به جزیره نوآور با انعقاد تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست جمهوری و منطقه آزاد قشم

از مهمترین اهداف تفاهم نامه می توان نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری منطقه ای و بین المللی، تعریف پروژه های کلان و ایجاد کنسرسیوم های دانش بنیان برای رفع نیازهای صنعتی به ویژه گلوگاه های فناورانه و کاهش ارزبری، رشد کمی و کیفی شرکت ها و فعالیت های دانش بنیان در جزیره نوآور قشم اشاره کرد.

با اجرای اهداف و برنامه های پیشنهادی قید شده در متن تفاهم نامه تلاش می شود، قشم به مرکز و پایگاه اصلی حضور شرکت های دانش بنیان تبدیل شود.

بخوانید:  مدیرعامل باشگاه نساجی: قراردادمان با ساکت الهامی تا پایان فصل اما قابل تمدید است