تجهیز به فناوری های نوین رسانه ای ضرورت دارد

انتهای پیام/

کارآموزیان با بیان اینکه رسانه باید توحیدگرا و عدالت محور باشد، گفت: ارائه هنرمندانه و هوشمندانه مفاهیم و محتوا دامنه اثرگذاری رسانه را افزایش می دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری در باب رسانه و جایگاه آن د تمدن سازی اسلامی، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر سخنان ارزشمندی در حوزه رسانه و اهمیت آن بیان کردند که نشان دهنده اثرگذاری رسانه در ابعاد مختلف است.

کارآموزیان‌، ایرانیان را ملتی آگاه، بیدار و مقتدر توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه مردمی و بر مبنای اعتقادی و دینی شکل گرفت و دوام و قوام یافت.


آیا این خبر مفید بود؟

رئیس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه تمدن اسلامی جهان را شگفت زده کرده است، گفت: انقلاب اسلامی با محوریت حضرت امام و با پشتوانه مردمی دنیا را حیرت زده کرد.

کارآموزیان ادامه داد: روایت ها از نظر واقعه با هم تفاوت ندارند فقط انگاره ای که رسانه و خبرنگاران ارائه می دهند متفاوت است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

کارآموزیان با بیان اینکه جهاد تبیین موثرترین راه برون رفت فاشیسم رسانه ای است، اضافه کرد: رسانه ها بعنوان متولیان اصلی جهاد تبیین وظیفه سنگینی در قبال جنگ روایت ها دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه رسانه ها باید لحن گفتمان را تعریف و تبیین کنند، گفت: اصل استفاده از هوش مصنوعی، دیجیتال سازی و هم گرایی  و هماهنگ سازی، کوچک سازی و چابک سازی رسانه ها در تشکیل جبهه واحد رسانه اهمیت دارد.

بخوانید:  3800 اثر از شهرهای مختلف برای گالری «ثالث» ارسال شد

کارآموزیان با  بیان بیان اینکه رسانه ها پیامبران صداقت و حقیقت هستند، گفت: ابزار و طریقه رساندن پیام ها در راستای تمدن اسلامی تغییر کرده است.

وی  با اشاره به تغییرات شگفت آور رسانه در ابعاد مختلف، افزود: مصرف و ذائقه رسانه ای مردم تغییر کرده و این مهم در فتنه اخیر کاملا مشهود بود.

وی با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی با ابزار رسانه تحقق می پذیرد، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه با جهت دادن کنش و واکنش ها در تمدن‌سازی اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه ایران اسلامی صاحب جامعه ای امیدوار، سرزند و پویا است، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید تصویر امیدوار کننده ای از جامعه خلق کنند.

وی با اشاره به تکلیف مهم رسانه ها تحت عنوان مطالبه گری و پیگیری حل مشکلات، افزود: قبل از تبدیل شدن مسئله به بحران باید از سوی خبرنگاران و اصحاب مطالبه گری و احصاء شود و قبل از رسیدن کارد به استخوان مردم، آن مسئله و مشکل باید برطرف شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره مقایسه ای به وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: بازنمایی و مقایسه دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی باید مورد توجه اهالی رسانه قرار گیرد.

کارآموزیان با اشاره به اثرگذاری انقلاب اسلامی به تشکیل تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی سنگ بنای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه بیشترین بهره گیری دشمن از فتنه اخیر استفاده از فاشیسم رسانه ای بود، گفت: در حوادث و فتنه اخیر بیش از ۳۸ هزار خبر دروغ از رسانه معاند منتشر شد و بیشتر مردم این دروغ ها را باور کردند.

بخوانید:  واتساپ بر روی این نوع موبایل‌ها غیرفعال می‌شود!+لیست گوشی ها

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه خبرنگاران باید به فناوری های نوین رسانه مجهز شوند، گفت: عدم بروزرسانی و هم پوشانی با فناوری های نوین رسانه ای، موجب شکست می شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور،  قرآن را بزرگترین رسانه پیامبر اکرم و اسلام برشمرد و بیان کرد: قرآن، سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیه السلام رسانه مهم اسلام است.

کارآموزیان با بیان اینکه بسیاری از عملیات روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی توسط فرد رسانه ها صورت می گیرد، اضافه کرد: فردرسانه ها امروز در عملیات های رسانه ای و جنگ روایت ها تعیین کننده هستند.

وی با تاکید بر مسلح شدن رسانه ها به فناوری های نوین، افزود: موفقیت در عملیات رسانه ای با مسلح شدن فناوری های نوین تحقق می پذیرد.

وی ادامه داد؛ در کنار پرداختن به مشکلات و چالش ها، واقعیت های جامعه باید از طریق رسانه بعنوان جهاد تبیین به مردم منتقل شود.

وی با اشاره به ویژگی های خبرنگاران بسیجی، افزود: استفاده از عنصر صداقت،اخلاق حرفه ای و تقید به منافع ملی وجه تمایز خبرنگاران داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه نقطه کانونی حملات دشمن از  فتنه ۸۸ تاکنون، رسانه بوده است، تصریح کرد: دشمن با تکنیک جنگ روایت ها از طریق فردرسانه ها آتش فتنه ها را شعله ور می کند.

کارآموزیان با بیان اینکه مردم دنبال روایت اول اتفاقات و وقایع هستند، اضافه کرد: فتنه اخیر اهمیت رسانه را برای مسئولان و مردم عیان کرد.

 





کارآموزیان با تاکید بر  اینکه هماهنگ سازی های رسانه ای در کشور ضرورت دارد، تصریح کرد: در مقابل جبهه رسانه ای دشمن باید جبهه سازی صورت گیرد.

بخوانید:  ساخت حدود سه هزار مسکن برای مردم
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  مرتضی کارآموزیان در نشست مجازی جهاد تبیین تحت عنوان “رسانه در مسیر تمدن نوین اسلامی” که با همت بسیج رسانه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ماهیت غنی تمدن اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی است که باید مورد توجه و تحلیل و بررسی خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تشکیل جبهه واحد رسانه ای تراز انقلاب با مجهزشدن ابزارهای نوین و پیشرفته مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه از سفیدنمایی و سیاه نمایی ها در رسانه باید جلوگیری شود، افزود: دشمن با عرضه انگاره های غیر واقعی و دروغ دنبال نشان دادن راه بن بست و القای ناامیدی در جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها پرچمدار اصلی جهاد تبیین هستند، افزود: رسانه ماهیت و تعریف گسترده و عمومی دارد و در راستای تمدن سازی اسلامی باید پیشران باشد.

وی یا بیان اینکه نگاه های رسانه ای تمدن اسلامی در برخی کشورها شکل گرفته است، افزود: باید جا پای رسانه ای ایجاد تمدن اسلامی در کشور محکم و قوی شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی رسانه ها جهاد تبیین با محتوای امید و نشاط است، گفت: خبرنگاران بعنوان افسران جهاد تبیین و جنگ نرم نقش محوری در گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی دارند.