تحقیر و خدشه‌دار شدن‌ شخصیت زن در اجتماع ممنوع است

رهبری‌های حضرت آقا عمق استراتژیک نظام اسلامی را گسترده و تقویت کرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: در همین جریان جنگ روسیه و اوکراین که سال گذشته ایشان در آغاز جنگ این را فرمودند: «راه در مقابل ناتو باز باشد حدومرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آنان در اوکراین گرفته نمی‌شد مدتی بعد به بهانه کریمه همین جنگ را راه می‌انداختند». تأکید ایشان این بود که غربی‌ها با روسیه قوی مخالف هستند و امروز می‌بینیم تلاش‌هایی که می‌کنند این است که همین مسئله به وجود بیاید که روسیه قوی نباشد. به او سلاح می‌دهند، او را کمک می‌کنند و دیگری را تضعیف می‌کنند تا نگذارند که او بالا بیاید.

مقاومت اسلامی به توصیه و ارشاد رهبری عمل می‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: اما راجع به این موضوع خاص عرض می‌کنم با توجه موارد قانونی که درزمینه‌ی مراکز مختلفی که قانون را رعایت نمی‌کنند وجود دارد و بنده هفته گذشته به نیروی انتظامی عرض کردم که دنبال کنند، نحوه دنبال کردن را هم به این بزرگواران گفتم؛ و همچنین به دوستان ستاد امربه‌معروف و نهی‌ از منکر که بروند با مدیران این مراکز صحبت کنند؛ بالاخره اول باید گفتگو کرد. تذکرات لازم را بدهند و بخواهند که خودشان رعایت کنند و الا باقدرت و باصلابت جلوی تخلف و گناه باید در جامعه گرفته شود. هیچ تعارفی هم نداریم. متأسفانه این دوستان رفتند و گفتند و ظاهراً گوش شنوا نیست. لذا این خواسته مردم است با تکبیری که می‌فرستند، هرچه زودتر نسبت به پلمپ و یا لغو پروانه و هر اقدام قانونی دیگر که بازدارندگی لازم را داشته باشد دستگاه قضایی و انتظامی استان اقدام لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه به نظر ما وقتی زنِ مسلمانِ تربیت‌شده توسط فرهنگ اسلامی، مدیریت خانواده را در دست می‌گیرد، جامعه را اصلاح و تربیت می‌کند، گفت: ازنظر اسلام زن باید حضور سیاسی و فعالیت اجتماعی، علمی و اقتصادی داشته باشد اما تحقیر و خدشه‌دار شدن‌ شخصیت زن در اجتماع ممنوع است.

فرانسه بیشتر از این خود را منفور و مورد خشم ملت ایران قرار ندهد

همه نسبت به قانون کرنش داشته باشند

تحقیر و خدشه‌دار شدن‌ شخصیت زن در اجتماع ممنوع است

دستگاه دیپلماسی اهانت نشریه فرانسوی به رهبری را پیگیری کند


آیا این خبر مفید بود؟

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز ادامه داد: پنجاه سال خودش و پدرش و اطرافیانشان تمام منابع ایران را تاراج کردند و دست بیگانگان را در تعدی به کشور باز گذاشتند و همه تاریخ و فرهنگ و دانش ایران را از بین بردند و البته در این نوبت مردم نگذاشتند که مثل سال ۳۲ که فرار کرده بود و با کودتا دوباره او را برگرداندند، برش گردانند.

واکنش امام‌جمعه کرج به اهانت نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو به رهبر معظم انقلاب

وی در ادامه بابیان اینکه برای ضعیف‌ الحجاب‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید برنامه‌های ایجابی و اقناعی داشت اما آنکه قانون را زیر پا می‌گذارد و کشف حجاب می‌کند و در زمین دشمنان حرکت می‌کند باید طبق قانون عمل کرد، گفت: الآن در همین کرج فروشگاه‌های بزرگ و بعضی از مراکز تجاری، بعضی از مجتمع‌ها، بعضی از داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و بعضی از اماکن، هر کس وارد شود فکر نمی‌کند در یک کشور اسلامی واردشده.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج اظهار کرد: امروز ۲۰ جمادی‌الثانی سالگشت ولادت بانوی بی‌نظیر و برگزیده عالم‌ خلقت، ام‌ابیها زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها است؛ که به روز زن و روز مادر نام‌گذاری شد تا از شخصیت بانوان تکریم شود.

برای ضعیف‌ الحجاب‌ها باید برنامه‌های ایجابی و اقناعی داشت / برای کشف حجاب باید طبق قانون عمل کرد

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه مراکز تجاری را مرکز فساد کردند، گفت: این‌همه در روایت گفته می‌شود که کاسب حبیب خداست و محل کسب او محل عبادت اوست. قدیم این‌طور بود؛ طرف وضو می‌گرفت، یک زیارت عاشورا می‌خواند، یک توجهی می‌کرد، بعد مغازه را باز می‌کرد؛ اما الآن آنجا را مرکز فسق و فجور کردند. ببینید چه افتضاحی درست کرده‌اند. همین است که برکت از زندگی‌ها می‌رود و شرارت زیاد می‌شود و خداوند نزولاتش را قبض می‌کند.

 





آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید قانون فصل الخطاب باشد، گفت: همه نسبت به قانون کرنش داشته باشند. مغازه‌دار و کاسب و اداری و همه و همه تا روح امید ایجاد شود. فقط یک بعد و یک بخش ندارد. ابعاد مختلفی دارد این مسئله لذا به‌هرتقدیر می‌خواهیم که این مسئله به جد دنبال شود و دنبال هم می‌کنیم و از آن کوتاه نمی‌آییم و چون دارد با یک نواختی پیش می‌رود جلوگیری خواهد شد ان‌شاءالله.

بخوانید:  آغاز سال تحصیلی با پویش "همه حاضر" در آیگپ

اگر کسی خدا را ولی خود بداند نتیجه خروج از ظلمت است

وی در ادامه بابیان اینکه در بیان شخصیت زهرای اطهر به یک روایت از رسول خدا بسنده می‌کنم و کمی توضیح می‌دهم، اظهار داشت: حضرت فرمودند: « «لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَکَانَتْ فَاطِمَهَ بَلْ هِیَ أَعْظَمُ إِنَّ فَاطِمَهَ ابْنَتِی خَیْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ کَرَماً»؛ اگر حُسن و نیکی و زیبایی‌های عالم هستی، به‌صورت شخصی درآید آن شخص، قطعاً فاطمه است. بلکه او اعظم از حُسن است، به‌راستی دخترم فاطمه بهترینِ اهل زمین در اصالت، کرامت و شرافت است».

مصلای کرج آمادگی پذیرایی از افراد بی‌سرپناه در فصل سرد را دارد

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: همیشه همین‌طور است اگر تحت ولآیت‌اللهی حرکت شود، حرکت از تاریکی و جهل به سمت نور است و کمال، یعنی همان هدف خلقت؛ اما اگر کسی و یا امتی ولایت طاغوت را پذیرفت و اهل کفر شد، قطعاً حرکت به سمت قهقرا و سقوط خواهد بود و فطرت الهی که نورانیت هست را ازدست‌داده و تاریک و ظلمانی می‌شود. طاغوت او را جهنمی می‌کند.

رهبر معظم انقلاب دائماً از وحدت مردم سخن گفته‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو به رهبر معظم انقلاب، گفت: طاغوت و استکبار بعدازاینکه دید هرچه تلاش می‌کند به ثمر نمی‌نشیند به‌خصوص در این اغتشاشات اخیر که همکاری مردم در از بین بردن فتنه بی‌نظیر بود، از روی عصبانیت و کینه اقدام کرد به لجن‌پراکنی و اهانت به ساحت رهبر معظم انقلاب و مرجعیت دینی، کسی که رهبری او را آزادی‌خواهان جهان پذیرفته‌اند. توسط هفته‌نامه‌ای باسابقه‌ای روشن از توهین و ناسزاگوئی به انبیاء الهی و رهبران دینی، آن‌هم در کشور فرانسه که خود را مهد و نماد به‌اصطلاح تمدن و آزادی می‌داند.

قدردانی امام‌جمعه کرج از دادستان مرکز استان برای پیگیری گرانی و چند قیمتی اجناس

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به فضل الهی، خدای تعالی روزبه‌روز بر عزت و اقتدار و نفوذ کلمه این فخر جهان اسلام افزوده و لذا ضمن توصیه به دولت فرانسه که دست از پادوئی صهیونیست‌ها و خوش‌رقصی برای آمریکائی‌ها بردارد و خود را بیشتر از این خوار نکند، عرض می‌کنیم، مردم به‌طور جد از دستگاه دیپلماسی می‌خواهند در این فقره طوری عمل کند که دولت فرانسه اقدام جدی داشته، ضمن جبران اهانت به مرجعیت و مقدسات دینی فرصت اقدام جدیدی را نداشته باشند.

مراکز تجاری را مرکز فساد کردند

باید باقدرت و باصلابت جلوی تخلف و گناه در جامعه گرفته شود / دستگاه قضایی و انتظامی استان با واحدهای متخلف برخورد کنند

وی در ادامه بابیان اینکه در قرآن کریم در شأن زهرای اطهر لااقل ۳۵ آیه نازل‌شده است، عنوان کرد: حالا مقداری از سرّ آیه مباهله که زهرای اطهر را نسائنا تعبیر کرده معلوم می‌شود که آن بانوان گرامی هرکدام فضیلتی از فضائل صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها را بروز داده‌اند؛ یعنی حضرت مظهر بروز همه خوبی‌ها و ویژگی‌هایی است که زنان مقدس عالم در طول تاریخ بشر داشته‌اند و قرآن از آن بر زبان رسولش تعبیر به زنان ما کرد تا به همه آنان اشاره‌کرده باشد.

یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب تمام بافته‌های دشمنان را پنبه می‌کند

وی در ادامه افزود: ببینید مقاومت اسلامی در سطح منطقه چه آنجا که محوریتش با حزب‌الله لبنان است و چه در آنجا که محور فلسطین است و گروه‌هایی مثل حماس و جهاد اسلامی در مقابل صهیونیست‌ها هستند به توصیه و ارشاد رهبری عمل می‌کنند و در مقابل طرح‌های متعدد سلطه‌گرانه نظام سلطه مثل جهانی‌سازی، حضرت آقا احیای امت واحده اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید را مطرح کردند و در حقیقت موج بیداری اسلامی که سال ۸۹ از شمال آفریقا آغاز شد را به سمت درست هدایت کردند لذا خب ناراحت می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه ببینید همین روزها چگونه به این اصل قرآنی یعنی حجاب می‌تازند، بیان داشت: همه‌کسانی که کوتاهی می‌کنند مسئول‌اند. قانون را اجرا کنید و از هیچ‌چیز نترسید. از خدا بترسید که به شما توان و قدرت داد و باید اقدام درست و به‌موقع داشته باشید. دشمن، دشمن است و دشمنی می‌کند نباید مرعوب شد. او نقطه عزیمت را در اینجا دیده باید این سنگر را با برنامه و با دقت عمل ‌حفظ کرد.

بخوانید:  سرپرست تعاون روستایی لرستان منصوب شد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رهبری‌های حضرت آقا عمق استراتژیک نظام اسلامی را گسترده و تقویت کرد، گفت: تمام عالم این را فهمیده‌اند که اسلام منهای رهبریِ جامع نه هدایت‌گر جامعه است و نه با منافع و سلطه مستکبران تضاد و تقابلی دارد، پس تلاش می‌کنند چنین شخصی رهبری جهان اسلام را به عهده نداشته باشد لذا حرکت می‌کنند، خاک می‌پاشند، بی‌احترامی و اهانت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه افزود: من همین‌جا ضمن تشکر از آقای دادستان که چند هفته قبل راجع به گرانی و چند قیمتی نکاتی عرض شد ایشان کارگروهی را تشکیل دادند و با قوه وارد شدند تا مردم ازاین‌جهت آسیب نبینند و حتی بحث مالیات بر ارزش‌افزوده را هم که بعضی این فروشگاه‌های بزرگ تخلف می‌کنند را دنبال می‌کنند که قدردانی می‌کنم.

خطیب نماز جمعه کج در بخش پایانی گفت: باز هوا سرد شده اگر در سطح شهر گرمخانه‌ها کفاف نمی‌دهند، هنوز مصلای کرج آمادگی این را دارد که تعدادی از عزیزانی که جاندارند و سرپناه ندارند را به عهده بگیرد و در طول هفته از این‌ها پذیرایی کند؛ در همین فصل سرما طبق کاری که سال گذشته انجام شد و آثار خوبی هم داشت ان‌شاءالله امسال هم موقعیتش فراهم است.

حجاب، مهم‌ترین عامل حفظ بانوان است / اگر حجاب برود عفت می‌رود

وی ادامه داد: بنده این روز فرخنده را و هم‌چنین سالگشت ولادت حضرت امام را به همه شما بزرگواران به‌ویژه‌ بانوان ارجمند و گرامی استان و بالأخص نمازگزاران محترمه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی در بخش دیگری با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه معدوم از کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب و قبل از ایشان حضرت امام دائماً از وحدت مردم سخن گفته‌اند این وحدت آثاری دارد یکی از مهم‌ترین آثار آن در دوران انقلاب و سال ۵۷ فرار شاه خائن و مفلوک در ۲۶ دی‌ماه بود که درنتیجه مقاومت و وحدت مردم در مقابل طاغوت به تعبیر حضرت امام اولین پیروزی محقق شد و مردم غرق در شادی و سرور شدند.

ایران هرروز قدرتمندتر شده است

امام‌جمعه کرج ادامه داد: در آیه ۶۱ سوره مبارکه آل‌عمران یعنی آیه مباهله، تعبیر نسائنا که جمع است در آیه تطبیق با صدیقه طاهره دارد یعنی آیه شریفه پیام مهمی را به گوش عالم می‌رساند؛ نسائنا که جمع است برای فرد بکار برده شده که در قرآن مکرر این‌گونه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه یادآور شد: حضرت آقا در همین چندروزه تأکید کردند که وحدت حفظ شود، امیدآفرینی در جامعه توسعه پیدا کند، باید امید را در جامعه تزریق کرد. این‌ها باید در مقام عمل صورت بگیرد. کسی که گران‌فروشی می‌کند، کسی که حقوق مردم را ضایع می‌کند، کسی که در اداره‌اش کم‌کاری می‌کند، کسی که توجه به خواسته‌های ارباب‌رجوع ندارد، کسی که تخلف از قانون می‌کند، چنین کسی امید را در جامعه از بین می‌برد و وحدتی که باید در جامعه وجود داشته باشد این ارتباط اجتماعی را از بین می‌برد. آقا فرمودند هر کس این کار را بکند خیانت کرده است.

نام ۱۲ زن مقدس در قرآن کریم برده شده است

انتهای پیام

نقش‌های مختلف بانوان را باید خوب تبیین کرد

جایگاه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در آیه مباهله

وی در ادامه تأکید کرد: این سنت الهی است اگر کسی خدا را ولی خود بداند و طبق دستور خدا حرکت کند نتیجه خروج از ظلمت است که فرمود: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» (بقره: ۲۵۷).

قانون را اجرا کنید و از هیچ‌چیز نترسید

وی در ادامه بابیان اینکه اگر کسی کمی تاریخ فرانسه را مطالعه کند به‌خوبی می‌فهمد که مدافع حقوق بشر بودنشان دروغی بیش نیست، گفت: فقط جمجمه‌ هزاران مسلمان کشته‌ی انقلاب الجزایر از مرد و زن و کودک بی‌گناه که در موزه مردم‌شناسی پاریس نگهداری می‌شود برای رسوایی آنان کافی است و همین‌که میزبانی تروریست‌های جنایتکاری را که ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند می‌کنید برای منفور شدن شما در نزد ملت ما کافی است، بیشتر از این خود را منفور و مورد خشم ملت ایران قرار ندهید در نوبت قبل هم اشاره شد باید جبران کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این‌ها هدایت‌های حضرت آقا را به‌خوبی می‌بینند، گفت: یک سخنرانی در دانشگاه افسری و یک سخنرانی در حسینیه حضرت امام تمام بافته‌های آنان را پنبه می‌کند لذا باید دشمنی و تضعیف کنند. نبرد بین اسلام و نظام سلطه در حوزه‌های مختلف جدی و در جریان است و کسی که مقابل سلطه‌گر ایستاده و جبهه را هدایت می‌کند رهبری است.

بخوانید:  نمایش بازی ایران و ژاپن در سینماهای کشور

کسی که تخلف از قانون می‌کند، امید را در جامعه از بین می‌برد

غربی‌ها با روسیه قوی مخالف هستند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در قرآن کریم در ضمن آیاتی، نام ۱۲ زن مقدس بالصراحه یا باالکنایه برده شده که همگی دارای ویژگی‌های خاص هستند، گفت: نام حوا همسر حضرت آدم که از تائبات بود، سارا همسر حضرت ابراهیم و مادر حضرت اسحاق که از قائمات بود، هاجر همسر حضرت ابراهیم و مادر حضرت اسماعیل که از سائحات بود (زنان مهاجر)، رحمه همسر ایوب که صابر بود، یوکابد مادر موسی و هارون که از متوکلات بود، صفورا دختر شعیب و همسر موسی که با حیاء بود، آسیه همسر فرعون که از مؤمنات بود، بلقیس ملکه سبا و همسر سلیمان که نمونه عقل و درایت بود، یاصابات یا الیزابت همسر زکریا و مادر یحیی که‌ از خاشعات بود، حنّا همسر عمران و مادر مریم که از متصدقات بود، مریم مادر عیسی که ۳۴ مرتبه در قرآن برده شده و صفات فراوانی دارد و ام المومنین خدیجه که همسر رسول خدا نمونه ایثار بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه کمی اشاره‌کنم که چرا این‌ها با هتاکی به‌صورت خورشید خاک می‌پاشند، گفت: کسی که در طول سال‌های رهبری‌اش با هوشمندی تمام، سیاست‌ها و راهبرد‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است. ناراحت‌اند می‌دانند که تدبیرهای امام خامنه‌ای است که ایران را تبدیل کرد به کشوری که از دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است. آنان به‌خوبی می‌دانند سیاست‌های استحاله‌ای آنان و سیاست نفوذ و جنگ نرمی که سال‌هاست راه انداختند و به طرق مختلف دنبال از بین بردن نظام از درون هستند و همین توطئه بزرگ و پیچیده‌ اخیر را که همه کشورها با همه داشته‌هایشان حمایت کردند، تیزبینی و هوشیاری رهبری و همکاری و در میدان بودن مردم خنثی و از بین برد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

فاطمه بهترینِ اهل زمین در اصالت، کرامت و شرافت است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه حکومت طاغوت ریشه‌اش از کشور کنده شد، گفت: نظام جدیدی از حکمرانی به دنیا ارائه شد که مستکبرین را خوش نمی‌آمد و لذا از همان اول شروع به توطئه کردند تا این نظام را ساقط کنند و ۴۳ سال است هرچه ترفند داشته‌اند به‌کاربرده‌اند تا جمهوری اسلامی را نابود و یا تضعیف و یا منزوی کنند و همیشه دچار اشتباه محاسباتی نسبت به عملکرد مردم و هدایت‌های حکیمانه رهبری‌ درباره خودشان شده‌اند و نتوانسته‌اند به خواسته‌هایشان برسند و هرروز در دنیا منفورتر و نقش آنان در منطقه کم‌رنگ‌تر و خودشان به افول و نابودی نزدیک‌تر شده‌اند و ایران هرروز قدرتمندتر شده با دستیابی به مؤلفه‌های اصلی قدرت، در قامت یک قدرت بین‌المللی قیام دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: ولادت صدیقه طاهره فرصت مغتنمی است تا ارزش‌های متعالی بانوان ازنظر اسلام بازگو شود؛ و آنچه نظام اسلامی برای پیشرفت همه‌جانبه بانوان و ارزش‌گذاری برای زن مسلمان در نظر داشته و اعمال کرده بررسی شود تا کلام نابجای یاوه‌گویانِ بیگانه ‌و بیگانه‌پرست ‌روشن شود.

رهبر معظم انقلاب راهبرد‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همه‌ساله حضرت آقا مطالب نغز و دقیقی راجع به زنان بیان می‌کنند و امسال هم فرمودند که قطعاً ملاحظه کردید و جای طرح دوباره نیست، گفت: آنچه از فرهنگ دینی و الهی ما فهمیده می‌شود این است که نقش‌های مختلف بانوان را باید خوب تبیین کرد. زن در خانواده، زن به‌عنوان همسر، زن به‌عنوان مادر و امثال این‌ها و می‌بینیم که دریایی از معارف در اینجا هست که اگر به دنیا عرضه شود بساط خیلی از حرف‌ها برچیده خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه دشمنان ما کار می‌کنند که در جامعه این زن هیچ ارزش و اعتباری جز بهره‌دهی‌های مادی نداشته باشد، گفت: با حجاب که فرمان خداست و مهم‌ترین عامل حفظ بانوان و یک نوع مصونیت اجتماعی است، مقابله می‌کنند چون می‌دانند اگر حجاب برود عفت می‌رود و نتیجه‌اش این است که مرکز تربیت تخریب می‌شود.

در شأن زهرای اطهر لااقل ۳۵ آیه نازل‌شده است