تحقیق و تفحص از ذوب‌آهن برای واردات بی‌رویه زغال‌سنگ

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای معادن استان کرمان افزود: یکی از بند‌های تحقیق و تفحص مجلس مربوط به این است که ذوب‌آهن در زمانی که قیمت داخلی زغال‌سنگ یک‌سوم نرخ وارداتی بوده و کیفیت آن نیز در خیلی جا‌ها جوابگوی مجموعه بوده، اقدام به واردات بی‌رویه کرده است.
نماینده کرمان و راور در مجلس اضافه کرد: زغال کرمان را به بند‌های این قانون اضافه کردیم، اما در این زمینه باید به‌صورت چند وجهی مابین چند دستگاه، تصمیم‌گیری شود.
وی با بیان اینکه مشکل واگذاری شرکت معادن زغال‌سنگ استان کرمان رفع شده و این معادن تعیین‌تکلیف می‌شود گفت: در این خصوص با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکاتبه کردم و توافق شد که این شرکت از زیرمجموعۀ صندوق بازنشستگی فولاد، به صدر تامین منتقل و به ازای آن سهام شرکت‌های بورسی پرداخت شود.
پورابراهیمی بیان کرد: زغال‌سنگ کرمان را بد اداره کردیم، زیرا زغال‌سنگ طبس سود‌های خوبی دارد و در تابلوی بورس است لذا مصوبه شورای معادن، زغال‌سنگ کرمان را تعیین‌تکلیف می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نرخ رشد اقتصادی استان کرمان در رتبه نخست کشور است و در این زمینه سهم تولید ناخالص داخلی استان کرمان از ۳.۲ درصد به بالای چهار درصد رسیده است.
نماینده کرمان و راور در مجلس افزود: مالیات ۳۶۰ هزار میلیارد ریالی استان کرمان در سال گذشته بابت توسعۀ معادن بوده، ما در استان جهش‌های بزرگی داریم و سهم عمدۀ مالیات را واحد‌های بزرگ استان پرداخت می‌کنند و افزایش مالیات به معنای اجحاف به مردم نیست.
وی همچنین با اشاره به تخصیص یک‌ونیم درصد از سود معادن به تامین زیرساخت‌های جاده توضیح داد: به‌جد پیگیر توسعه هستیم و فقط ۱۵۰ همت پروژه اقتصادی در شهر کرمان مراحل اجرایی خود را می‌گذراند که این طرح‌ها با منابع شرکت‌های معدنی احداث می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: پروژه‌های اقتصادی ازجمله لاستیک‌های فوق‌سنگین، فروآلیاژ گروه وابسته به گل‌گهر و کارخانه تولید ورق‌های پوششی چترود با اعتبار شرکت‌های بزرگ در کرمان احداث می‌شود.
انتهای پیام

بخوانید:  ستاره قرمزهای بایرمونیخ نقره داغ شد



منبع