تخصیص ۱۳۵ هزار کارت هوشمند برای حمل و نقل معلولین با 50 درصد تخفیف هزینه

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست تخصصی علمی و کاربردی سازمان بهزیستی با شرکای کاری تولید کننده و بهره بردار از تجهیزات توان بخشی دانش بنیان، با حضور شرکای اجتماعی و مدیران شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

انتهای پیام/ 



منبع

وی با اشاره به پوشش انواع معلولیت در سازمان همچون معلولیت‌های جسمی، حسی و حرکتی، ذهنی و… گفت: باید به صورت مداوم در مورد این افراد صحبت شود و هر جلسه‌ای که تشکیل می‌شود، بتوانیم از اجزای نوآور دیگر و شرکت‌های دانش بنیان دیگری بهره‌مند شویم.

وی از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جلسه خواست که حتماً کار تیمی و گروهی انجام دهند و افزود: به صورت یکپارچه عمل کنید و همچنین برای ترسیم نقشه راهی برای پیگیری، کارسازی، پوشش بیمه‌ای و… پروفایل‌های شخصی برای هر یک از افراد دارای معلولیت برای ارائه خدمات حمایتی و… در نظر گرفته شود و از آنان خواست تا نیاز و شأن افراد در نوسازی تجهیزات توانبخشی در اقصی نقاط کشور، در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین از معرفی و ابلاغ شرکت‌های دانش بنیان به استان‌ها برای خرید اختصاصی تجهیزات توانبخشی و تخصیص اعتبار برای خرید ویلچر‌های متناسب برای افراد دارای معلولیت تا پایان سال و همچنین تأسیس اولین مرکز خیریه دانش بنیان خبر داد و از شرکت‌های دانش بنیان خواست تا با شبکه سازی و ایجاد یک مرجع کیفی – صنفی رسمی و دریافت مجوز از سازمان بهزیستی، فرایند‌ها را پیش ببرند و یک خانه خلاق و نوآور با دپارتمان‌های مختلف داشته باشند.

قادری همچنین به تخصیص ۱۳۵ هزار کارت هوشمند اعتباری با عنوان سما برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در سفر‌های دریایی، هوایی و زمینی با همکاری یک بانک خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، افراد دارنده کارت سما با ارائه این کارت می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف هزینه سفر برخوردار شوند.

بخوانید:  رژیم اسرائیل می بایست در چهارچوب حقوق بین الملل مجازات شود

قادری همچنین به اهمیت تجاری سازی این فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: باید اقداماتی همچون تخصیص یارانه و… انجام دهیم تا مردم بتوانند از این تکنولوژی نوین و دانش بنیان استفاده کنند.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در این دیدار گفت: نظام دانش بنیانی که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم، بیش از سه دهه است که در حال تلاش و ارتقاست و این اقدام شما و هم افزایی این اجزای نوآور در سازمان بهزیستی می‌تواند نتایج پیش برنده و تحولی را برای جامعه هدف سازمان داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این باور و عزم ملی باید ترکیب یک زیست بوم فناورانه را داشته باشد؛ و یک تیم سیار متشکل از متخصصین به عنوان یک گروه جهادی فناورانه، مراجعه کنند و در نقاط مختلف نیاز‌ها و مشکلات مردم را از نزدیک رصد کنند. شناسایی افراد، پوشش بیمه سلامت و… در لحظه اتفاق بیفتد و این طور نباشد که در فضای ظرفیت سازی اجتماعی که مراجعه می‌کنیم، فردی از خدمات بی بهره بماند.