تداوم بیمه رایگان حمایتی بیمه سلامت در آذربایجان شرقی

وی در خصوص گرانی برخی از دارو ها گفت: از 23 تیرماه ارز ترجیحی از شرکت های تولید و واردکننده گرفته شد و در اختیار سازمان های بیمه سلامت و تامین اجتماعی قرار گرفت و  تا شهریور ماه 20 میلیارد تومان برای داروخانه ها پرداخت شده است و از این مبلغ 15 میلیارد از محل ارز ترجیحی بوده است و شرط استفاده از ارز ترجیحی  استفاده از بیمه و تجویز توسط پزشک معالج است.

مجیدی با اشاره به آخرین وصعیت پزشک خانواده  گفت: از 600 هزار نفر نزدیک 300 هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند و این خانواده ها با مراجعه به پزشک خانواده خود 7200 تومان هزینه پرداخت می کنند و در صورت تجویز دارو و یا ارجاع به متخصص تمامی خدمات در مراجع طرف قرارداد تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت .

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به مسئولیت این اداره کل در خصوص صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اظهار کرد: تا امروز 23 گروه بیماری خاص مشخص شده است و از مردم درخواست داریم در صورت داشتن چنین بیمارانی به سامانه بیمه سلامت مراجعه کرده و با ثبت درخواست نشان دار شدن و تایید سازمان از خدمات خاص این عزیزان استفاده کنند.

خبرنگار: اکبر بردباری

وی با اشاره به دهک بندی های صورت گرفته از طریق وزارت رفاه و تاثیر آن در خدمات بیمه سلامت گفت: دهک بندی افراد توسط وزارت رفاه ارائه شده است مردم می توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی و یا دفاتر پیشخوان اگر جزو سه دهک بالا بودند به صورت صد درصد حق بیمه پرداخت کنند و مابقی افراد از 10 تا 50 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد و سه دهک پایین نیز کاملا رایگان میتوانند ار خدمات استفاده کنند.

بخوانید:  رونمایی از نخستین دستگاه بومی شتاب‌دهنده « داینامیترون» توسط سازمان انرژی اتمی

وی با اشاره به خدمات بمیه ناباروری گفت: از سال 1400 سازمان بیمه سلامت تمامی خدمات نازایی و ناباروری را تحت پوشش خود قرارداده است و تمامی مراکز و پزشکان موظف به عقد قرارداد با این سازمان هستند .در استان 7 مرکز این خدمات را ارائه می دهند و سومین استان در کشور هستیم که خدمات ناباروری را ارائه می دهیم.

 





وی ادامه داد : در سال 1401  مصوبه این صندوق 5000 میلیارد می باشد که تا کنون 1000 میلیارد تومان  جذب شده است و امیدواریم  روزهای آینده مبلغ باقیمانده نیز جذب شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، وحید مجیدی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: سامانه خدمات شهروندی خدماتی از جمله درمانی، پزشکی و دارویی و بستری و سوابق بیمه‌ای از سال ۹۸ به بعد را ارائه می‌ کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص پرداخت مطالبات این اداره کل گفت: در طول 27 سال گذشته اولین بار است که تمام مطالبات کاملا به روز تصویه شده است و امروز هیچگونه بدهی برای هیچ یک از طرفین قراردادمان نداریم .

وی افزود: در بخش دولتی علی رغم اینکه خدمات سرپایی است و می بایست 70 درصد تعرفه پرداخت شود ولی ما 90 درصد را پرداخت می کنیم و در بخش خصوصی نیز 70 درصد تعرفه بخش خصوصی را جهت حمایت از زوجین پرداخت می کنیم و تا امروز بالغ بر 1840 زوج نشان دار شده اند و تا به امروز حدود سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای خدمات نازایی و ناباروری پرداخت شده است.

بخوانید:  غول کشی عموزاد برای شکار مدال طلا

مجیدی اشاره ای نیز به بیمه نویسی الکترونیکی داشت و گفت: از سال 98 سازمان بیمه گر موظف به نسخه نویسی الکترونیک شدند و امروز صد درصد موارد نسخه نویسی بصورت الکترونیک انجام می شود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

 


آیا این خبر مفید بود؟