تسریع در فرایند ایجاد اشتغال، همسو با رویکرد دولت سیزدهم باشد

وی با بیان اینکه گیلان مقصد سفر بسیاری از گردشگران است، حضور دو برابری گردشگران نسبت به افراد ساکن در استان را امری مهم و قابل توجه خواند و گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به همه افراد اعم از بومی و غیر بومی، تنظیم بازار، کنترل قیمت و نظارت بر اصناف باید با حساسیت بیشتری دنبال شود و تامین آرد و نان بیش از هرچیز مورد توجه باشد.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان های گیلان بصورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در حوزه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری ارائه کردند .

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه دستگاه ها در کنار ایجاد اشتغال به پایداری مشاغل توجه کنند، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب توازن منطقه ای برای ایجاد اشتغال بر اساس برنامه های توسعه و سند راهبردی و تعهدات دولت مردمی و انقلابی به مردم به درستی برقرار شود.

وی با گلایه مندی از عدم جذب مناسب اعتبارات مصوب ملی از سوی برخی دستگاه ها، تسریع در اجرای این مهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از این فرصت ارزشمند در جهت خودکفایی اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخ تولید در گیلان به بهترین شکل بهره مند شد.

استاندار گیلان به صدور شمار قابل توجهی مجوز بی نام و شناسایی عرصه های سرمایه گذاری در استان برای راه اندازی بنگاه های اقتصادی، توسعه تولید و افزایش اشتغال اشاره و تصریح کرد: فرماندارانف مدیران کل و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی که در حوزه اشتغال تاثیرگذارند، باید زمینه معرفی هرچه بهتر این عرصه ها را فراهم کنند.

بخوانید:  ترکیب دو تیم ذوب آهن و هوادار اعلام شد

عباسی تشویق مدیران خدمتگذار و کارآمد و برخورد بدون تعارف با افراد کم توجه به رویکرد و سیاست های راهبردی دولت که برای خدمت به مردم است را ضروری دانست و گفت: تسریع در فرایند ایجاد اشتغال و نیز تسهیلگری در ارائه تسهیلات بانکی باید همراه با عزم جدی و همسو با اسناد بالادستی، رویکرد دولت سیزدهم و سند آمایش سرزمینی باشد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با بیان اینکه نباید با سهل انگاری و عدم استفاده اصولی از منابع، بستر تعویق در اجرا و بهره برداری از پروژه ها را فراهم کرد، افزود: برخی مدیران در عمل به وظایف خود عملکرد مطلوبی ندارند و باید در این زمینه بازنگری کنند چرا که مردم دولت سیزدهم را صادق الوعد می شناسند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به گیلان اعتبارات مناسبی در همه بخش ها مصوب شد که تخصیص این میزان اعتبار سهم مهمی در اجرا، تکمیل و نیز بهره برداری از پروژه های توسعه محور استان داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای احیای واحدهای نیمه فعال و تعطیل بهره بگیریم، افزود: توجه به ظرفیت های خالی کارخانه ها، احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل، اشتغال دانش بنیان، پیشران های اقتصادی و اقتصاد دریا و مشاغل خانگی از بهترین و مناسب ترین اقدامات برای اشتغالزایی در کوتاه مدت در قالب تبصره 16 و 18 است.

عباسی ادامه داد: علاوه بر توسعه کلان اقتصادی، باید به توسعه اشتغال خرد از جمله مشاغل خانگی و سرمایه گذاری کوچک مقیاس توجه ویژه داشت، از اینرو فرمانداران باید حمایت های خود در این بخش ها را نیز تقویت کنند.

بخوانید:  درمان های مبتنی بر سلول و مشتقات سلولی برای درمان بیماری های کبدی

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال پایدار و حمایت از ایجاد بنگاه های اقتصادی دانش بنیان اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی پایبند به تحقق وعده های خود در حوزه اشتغال است، از اینرو همه مدیران دولت سیزدهم باید با عزمی جهادی اهداف دولت را جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/