تسهیلات اشتغالزایی در حوزه ایثارگران 7 درصد افزایش می یابد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد کمک‌معیشت به جانبازان معسر و فاقد شغل و درآمد  گفت: افزایش این کمک‌ معیشت را دولت پیشنهاد می‌دهد و مجلس به تصویب می‌رساند.  در سال جاری این کمک‌ معیشت از 2 میلیون و 200 به 3 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافت و مجلس این میزان را به 4 میلیون و 500 افزایش داده است اما این افزایش هنوز ابلاغ نشده است. همچنین 95 هزار نفر کمک‌ معیشت از بنیاد دریافت می‌کردند که امسال 9 هزار نفر هم به این تعداد اضافه شدند.

پیشنهاد 4 فیلم‌نامه درباره رویدادها و شخصیت‌های شاخص استان ایلام

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید وامور ایثارگران نیستند، اظهار کرد: شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های آنها تحت پوشش بنیاد هستند و وزارت دفاع مسئول رسیدگی به رزمندگان است. جانباز کسی است که در بنیاد دارای پرونده است و قانون‌گذار مسئولیت رزمندگان را به عهده بنیاد قرار نداده است.

وی در ادامه به سؤالات مردمی در شبکه استانی ایلام پاسخ داد و گفت: در تبدیل وضعیت شرایط سنی وجود ندارد و تبدیل وضعیت تثبیت شغل است و تبدیل قرارداد به قرارداد دائمی است. در سایر استخدام‌ها باید شرایط استخدام رعایت شود. ایثارگران ما از جمله فرزندان شهید و جانبازان بالای 70 درصد سهمیه اختصاصی دارند و سایر ایثارگران سهمیه 20 درصد و 30 درصد را دارند. در کل استخدام دولتی در کشور کاهش یافته است و سال گذشته در کل کشور 67 هزار مورد استخدام داشتیم که 20 درصد آن به ایثارگران اختصاص داشت که عدد کمی است. بحث استخدام دولتی را پیگیری می‌کنیم اما این مشکل استخدام ایثارگران را حل نمی‌کند مسئله اشتغال باید با سرمایه‌گذاری به نتیجه برسد.


آیا این خبر مفید بود؟

پرداخت 575 فقره تسهیلات به ایثارگران در سال گذشته

انتهای پیام/

رئیس بنیاد شهید وامور ایثار گران بیان کرد: خانواده ایثارگران مثل سایر مردم هستند و البته میانگین سنی جامعه هدف بنیاد از عموم جامعه بالاتر است. بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و ایثارگران وارد سن سالمندی شده‌اند، والدین شهدا بیش از 80 سال سن، جانبازان و همسران شهدا بیش از 60 سال سن و فرزندان شهدا نیز بالای 40 سال سن دارند و نیازهای آنها تغییر کرده است. زمانی تحصیل مهم‌ترین مسئله جامعه ایثارگری بود و اکنون اشتغال فرزندان ایثارگران مشکلی است که آنها از ما انتظار دارند به آن رسیدگی شود به ویژه اینکه در استان ایلام هم موضوع اشتغال مسئله مهمی است.

بخوانید:  با ۵ فایده منگنز برای سلامتی آشنا شوید

ساماندهی و بهسازی 113 گلزار مطهر شهدا در استان ایلام

مشکل اشتغال ایثارگران با اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری رفع می‌شود

وی در پایان با اشاره به رشادت‌های شهدا و خانواده‌های ایثارگران گفت: شهدای ما همان طور که در وصیت‌نامه‌های آنها نوشته شده است در ازای اینکه در مقابل دشمنان ایستادند به دنبال خدمات مادی نبودند و دنبال دین خدا بودند و با او معامله کردند، خانواده‌های معظم شهدا، والدین شهدا و همسران شهدا نیز فداکاری‌های بسیاری کردند و ما مدیون آنها هستیم برای همین باید به طور جدی خدمات به آنهاپیگیر کنیم و امیدوارم که خدای رحمان ظرفیتی به ما بدهد که به خانواده شهدا و ایثارگران خدمت کنیم و بتوانیم خدمات بهتری را به آن‌ها ارائه کنیم.

 





تبدیل وضعیت بیش از 2000 ایثارگر در استان ایلام

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران در مورد کمک به اشتغال ایثارگران استان بیان کرد: تسهیلات اشتغال بر اساس ظرفیت‌هایی که در مناطق وجود دارد پرداخت می‌شود ولی استان ایلام از استان‌هایی است که هیچ سقفی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به ایثارگران در آن وجود ندارد و به هر تعدادی وام خوداشتغال زایی ارائه می‌شود. بر اساس قرارداد ایجاد اشتغال و نیاز به حمایت مالی بانک عامل تسهیلات در اختیار ایثارگران قرار می‌دهد. در استان ایلام به خاطر محرومیت‌هایی که داشته است سقف پرداخت وام اشتغال‌زایی در حوزه ایثارگران برداشته شده است و این کار به لطف دولت و مجلس انجام شد و اعتبارات ما در حوزه اشتغال 7 برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران در مورد وضعیت مسکن ایثارگران گفت: در توافقی که با وزارت راه و شهرسازی برای طرح جهش مسکن ملی داشتیم قرار است که هر پروژه‌ای که ساخته شود 5 درصد آن به ایثارگران داده شود و امیدواریم در این 4 سال ایثارگران  که خدمات مسکن دریافت نکرده‌اند مسکن دریافت کنند اما ایثارگرانی که به هر دلیل مسکنی را دریافت کرده‌اند اما آن را فروخته‌اند مشمول این قانون نیستند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در زمینه جشنواره نیز در جشنواره فیلم مقاومت وارد شدیم تا رقابت ایجاد شود اما امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز مثل صدا و سیما نیز حمایت کنند و موضوعاتی در استان ایلام مثل «عملیات میمک» و جریان «زمین فوتبال چوار» و «چنگوله مهران» هستند که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. نمی‌خواهیم این برنامه فقط در تهران برگزار شود و باید همه رویدادهای ایثارگری در سراسر کشور دیده شود.

بخوانید:  انقلاب اسلامی موجب رشد مادی و معنوی بانوان ایران در همه عرصه ها شده است

 مسئولیت رزمندگان به عهده بنیاد شهید وامور ایثارگران نیست

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درتلویزیونی «افق روشن» در شبکه استانی ایلام با اشاره به اهداف سفر به استان ایلام و حضور در یادواره 400 شهید ایل خزل گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان ایلام، حضور در جمع نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان، شرکت در نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بررسی مربوط به مشکلات ایثارگران در زمینه اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان و معیشت آنها و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام استان، برخی از اهداف سفر به استان ایلام است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جامعه کل خانواده ایثارگران شامل خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان در استان ایلام 87 هزار و 638 نفر هستند که 15 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که این آمار در کشور بی‌نظیر است. استان ایلام 300 بار و تنها مرکز استان 130 بار بمباران شده است و مردم این استان غیر از ایستادگی مورد هجوم قرار گرفتند. حدود 2 هزار و 972 شهید در این استان وجود دارد. 4 هزارو 796 نفر از والدین شهدا هستند که 30 درصد آنها در قید حیات هستند. 13 هزارو 55 نفر جانباز در این استان وجود دارد که 166 نفر بالای 70 درصد هستند و 337 آزاده در این استان حضور دارند.

وی افزود: در استان ایلام قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران اجرایی شده و 2 هزار و 111 نفر مشمول این قانون بوده‌اند که تبدیل وضعیت یک هزار و 205 نفر انجام شده است و پرونده 906 نفر دیگر در دست اقدام است. هزار و 104 نفر نیز در سامانه فاقد مسکن اعلام شده‌اند که برای 606 نفر کار مسکن آنها انجام شده است و برای سایرین نیز انجام خواهد شد.

بیش از 9000 ایثارگر فاقد شغل و درآمد جدید کمک‌ معیشت دریافت می‌کنند

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

بخوانید:  دستگیری ۲۵ سارق و محکوم متواری در آذربایجان غربی



منبع

 قاضی‌زاده هاشمی گفت: از 116 گلزار مطهر شهید در استان 113 گلزار ساماندهی شد و 3 گلزار دیگر نیز ساماندهی خواهد شد. در سفر به مهران تلاش داریم با توجه به اینکه این منطقه مشهد و مرکز خدمت به زائران اباعبدالله (ع) است و ایثارگران زیادی از مرز زمینی تردد می‌کنند پروژه ملی را تعریف کنیم تا مرکز اقامتی برای ایثارگران عزیز طراحی شود.

وی در مورد ساخت فیلم با موضوع شهدا در استان ایلام ادامه داد: این موضوع را به طور جدی در استان شروع کردیم که در مورد رویدادها و شخصیت‌ها اگر فیلم‌نامه فاخر تهیه شود 30 درصد هزینه ساخت آن را بنیاد متقبل می‌شود و 4 فیلم‌نامه پیشنهاد شده و قرار است که توسط گروه داوری ما انتخاب شوند اما کار باید شاخص باشد زیرا پیش از این فیلم‌هایی تهیه شد که از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

وی عنوان کرد: در طول یک سال گذشته 15 هزار و 309 مورد دیدار با خانواده ایثارگران انجام شد. خدماتی در زمینه امکانات جامع توانبخشی و رفاهی و ورزشی در هر استان وجود دارد که در استان ایلام 70 درصد رشد داشته است که امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور منابع لازم برای تکمیل آن اختصاص یاید. در زمینه 6 فعالیت خوداشتغالی هم تسهیلاتی ارائه داده شد. طرحی با عنوان «اسناد افتخار» را انجام دادیم که در این طرح باید خاطرات والدین و همسران شهدا و جانبازان 70 درصد ضبط ثبت شود که 376 مورد در استان ایلام انجام شده است. 4 فیلم سینمایی در مورد حوادث افتخارآمیز استان ایلام و شهدای شاخص نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس ینیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به خدمات ارائه شده به ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: 950 خدمت درمانی به ایثارگران ارائه شده است. 3 هزار و 456 ایثارگر در منزل خدمات دریافت کردند. 4 هزار و 871 نفر مورد پایش سلامت و خدمات خود مراقبتی قرار گرفتند. 422 قلم تجهیزات پزشکی را تقدیم جانبازان کردیم و 28 مورد خدمات اورتز پروتز انجام دادیم. در مورد ساخت مسکن 236 مورد تسهیلات داده شد و برای 104 نفر متناسب با نیاز زمین داده شد. پرداخت 575 فقره تسهیلات اعتباری و قرض‌الحسنه به ایثارگران بخشی دیگر از اقدامات بنیاد در یک سال گذشته بوده است.