تسهیلات سفر رییس جمهور فرصتی ویژه برای رونق تولید و اشتغال در کرمانشاه است

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

همچنین از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مبلغ هشت هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات استان، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه ها، یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت، یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات اجتماعی نفت می باشد.

براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.


آیا این خبر مفید بود؟

بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی استان کرمانشاه در سفر استانی ۲۳ تیرماه امسال رییس جمهور به استان به تصویب رسید.

بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۲۸ فصل عمرانی و اقتصادی، ۲۰۹ طرح و پروژه عمرانی و همچنین ۱۲۳ طرح تسهیلاتی به ۳۲ دستگاه اجرایی استان اختصاص یافته است که از این مقدار حدوداً ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای،۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۲۱۲ میلیارد تومان سایر اعتبارات می باشد.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

بخوانید:  توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است

وی یادآور شد: بانک های عامل در کنار پرداخت تسهیلات مصوب سفر باید تسهیلات تکلیفی خود را هم طبق برنامه به متقاضیان پرداخت کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: برخی طرح‌های معرفی شده از دریافت تسهیلات انصراف داده اند که سریعا طرح‌های جایگزین به بانک های عامل معرفی می‌شود.

وی افزود: با توجه به‌ نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه، این تسهیلات ارزشمند باید به شکل مناسب جذب شود.

محمدی ادامه داد: بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده بر اساس سهمیه اعتباری مصوب در کمترین زمان ممکن هستند.

وی تاکید کرد: نحوه پرداخت تسهیلات سفر از سوی نهاد ریاست جمهوری به شکل منظم رصد می شود و هر بانکی که‌ در پرداخت این تسهیلات اجتناب و یا اهمال کند باید به شکل مکتوب دلایل آن را عنوان کرد تا تصمیم لازم در مورد نحوه برخورد با موضوع گرفته شود.

به گزارش برنا؛ «عبدالوحید محمدی» در نشست کارگروه اشتغال استان با حضور مدیران دستگاه‌های عضو در استانداری، افزود: تسهیلات بسیار ارزشمندی که در سفر رئیس جمهور برای کمک به طرح ها و پروژه های استان در نظر گرفته شده یک فرصت بزرگ برای کمک به رونق تولید و اشتغال در استان است.