تشریح برنامه موسسه رازی برای مشارکت بخش خصوصی و مراکز دانش بنیان



به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علی اسحاقی با اشاره به برنامه این موسسه در مسیر تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت هرچه بیشتر مردم به ویژه در امر تولید، اظهار کرد: بر این اساس موضوع همکاری نزدیکتر و بیشتر با مراکز دانش بنیان و مرکز رشد مستقر در این موسسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در نظر داریم در سال ۱۴۰۳ بخشی از نیازهای فناورانه موسسه رازی که کمتر به آن پرداخته و یا  تاکنون پوشش داده نشده را با مشارکت واحدهای فناور شرکت های دانش بنیان، نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی از طریق استقرار در مرکز رشد فناوری رازی برآورده کنیم.

رئیس موسسه رازی تعیین برنامه مشخص و رعایت ضوابط قانونی برای انجام این کار را ضروری عنوان کرد و افزود: نیازهای فناورانه توسط موسسه رازی به عنوان بهره بردار نهایی، به طور شفاف تشریح و تبیین شده تا بخش خصوصی و مراکز دانش بنیان با آگاهی حداکثری نسبت به موضوع، بررسی و ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نیازهای فناورانه رازی از طریق انتشار فراخوان‌های تخصصی از سوی مرکز رشد رازی اطلاع‌رسانی می شود، گفت: لازم است تامین کنندگان فناوری به جلسات تخصصی با حضور بهره بردار نهایی دعوت شده و توانمندی های خود را تشریح و روش دستیابی به فناوری مورد نظر را ارائه و تشریح کنند.

اسحاقی تصریح کرد: تامین کنندگان واجد صلاحیت باید بر اساس معیارها و شاخص‌های ارزیابی مشخص، انتخاب و برای تعیین تعهدات طرفین، قرارداد امضا شود.

وی ادامه داد: اداره، بخش و یا تیم بهره‌بردار فناوری در موسسه رازی علاوه بر همکاری با مرکز رشد در بررسی روش تامین فناوری، وظیفه نظارت بر قرارداد و مشاوره (منتورشیپ) شرکت های دانش بنیان واحدهای فناور نخبگان دانشگاهی را تا زمان حصول نتیجه و تامین نیاز موسسه بر عهده خواهند داشت و از مزایای قانونی آن نیز بهره مند خواهند شد.

بخوانید:  ۱۴ نقل قول کوتاه و الهام بخش که روزتان را می‌سازند

رئیس موسسه رازی گفت: متخصصان و محققان این موسسه نیز می توانند در ارائه راهکار و تامین فناوری از مسیر مرکز رشد و یا از طریق ارائه پروژه تحقیقاتی و برخورداری از مزایای حاصل از درآمد اختصاصی دستاوردهای جدید با موسسه رازی مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تسریع تامین نیازهای فناورانه موسسه با استفاده از ظرفیت محققان داخلی، نخبگان کشوری، واحدها فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، موضوع به طور ویژه و با اولویت، بررسی و در دستور کار مرکز رشد فناوری رازی قرار گرفته است و به زودی نیازهای فناورانه صنعت واکسن‌سازی از طریق برگزاری رویدادهای استارتاپی و فراخوان های تخصصی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/



منبع