تشکیل خیریه‌های دانش آموزی و آموزش شرکت آن‌ها در کار خیر ضروری است

نوری با اشاره به اینکه ما در مدیریت گذشته هستیم و باید در مدیریت نوین کار کنیم، ادامه داد: ما در امور درسی باید یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته باشیم زیرا در سند تحول و برنامه ملی روی آن تاکید دارد.

وی  به جهش ایران در حوزه المپیاد دانش‌آموزی پرداخت و با اشاره به اینکه در المپیاد دانش‌آموزیِ کشور در سال گذشته ۷ طلا داشتیم، عنوان کرد: این میزان در سال جاری تبدیل به ۲۰ طلا شد که همت بلند معلمان را نشان می‌دهد.

نوری با اشاره به اینکه امروز بعد از کرونا وارد مرحله پیچیده‌ای از آموزش شده‌ایم، بیان داشت: نسل هزاره سوم را نمی‌توان با روش‌های گذشته تربیت کرد، باید با امور تربیتی نوین و تکنیک و تاکتیک نو‌ با نسل امروز برخورد و آنها را تربیت کرد.

یوسف نوری عنوان کرد: معلمان باید از کار صرف در کلاس فاصله بگیرند و به نیازهای دانش‌آموزان در فضای محیطی دیگری پاسخ جدی بدهند.

نوری افزود: ما روی دو نقطه تحول، یعنی کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان و گزینش نیروهای آن جدی هستیم.


آیا این خبر مفید بود؟

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: اجازه دهید در هر کلاس دانش‌آموزان خیریه تشکیل دهند و در این زمینه آموزش‌هایی به دانش‌آموزان به‌صورت غیر مستقیم ارائه کنید.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

یوسف نوری با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی باید زودتر انجام می‌شد، این از کم‌کاری ما در آموزش و پرورش است که معلم‌ها در چنین وضعیتی قرار دارند، گفت: بخشی از مشکلات بودجه‌ای در مدارس بر عهده دولت است اما باید اولیا هم در جریان این مشکلات قرار گیرند تا با آگاهی از این مسائل به آموزش‌ و پرورش کمک کنند.

بخوانید:  ویژگی ویرایش عکس‌های DALL·E به ChatGPT اضافه شد+فیلم

انتهای پیام





وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی معلمان و مدیران، آموزش دانش‌آموزان به‌صورت میدانی، مهارت تفکر و ارتباط است، گفت: این در حالی است که هنوز به‌دنبال مدیریتی هستیم که دانش‌آموزان آن را قبول ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یوسف نوری در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی حتی در درون عملیات های  سخت و نبرد های خونین به فعالیت های تربیتی می پرداخت و مکتب تربیتی را پایه گذاری کرد و امروز خلا وی و افکار و اعمالش امروز مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار می‌خواهد مدارس ما تعطیل شوند، ادامه داد: آموزش ‌و پرورش تنها نهادی است که با خانواده ارتباط قانونی دارد و گسترده‌ترین نهادی است که  دارای جمعیت زیادی در حوزه تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر به‌دنبال نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری در نسل جوان هستید باید از این نسل و افکار او بیشتر بهره بگیرید، افزود: ما تاکنون در آموزش ‌و پرورش از دانش‌آموز در مورد کتاب درسی که در اختیار او قرار می‌دهیم نظرسنجی نکرده‌ایم‌ که این مهم برای تدوین و تالیف کتب درسی برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.