تصاویر ستارگان نوزاد توسط جیمز وب


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ تازه‌ترین تصویر ارسال شده از سوی تلسکوپ جیمز وب مربوط می‌شود به ستارگان نوزادی که در سحابی شکارچی مشاهده شده‌اند.


|





منبع

در تصویر جدیدی از سحابی معروف شکارچی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده است، ستاره‌های تازه متولد شده که هنوز در پیله‌هایی از غبار و گاز پیچیده شده‌اند، آشکار شده‌اند.



 

سحابی شکارچی یکی از درخشان‌ترین مناطق ستاره ساز است که در آسمان شب حتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. در تصویر جدیدی از سحابی معروف شکارچی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده است، ستاره‌های تازه متولد شده که هنوز در پیله‌هایی از غبار و گاز پیچیده شده‌اند، آشکار شده‌اند.

این سحابی که در آسمان شب در صورت فلکی شکارچی درست در جنوب کمربند کماندار یافت می‌شود، دارای دیواره‌ای از گاز و غبار متراکم است که به نام میله شکارچی شناخته می‌شود. در داخل این نوار، فوتون‌های پرانرژی ستارگان خوشه ذوزنقه با یک ابر مولکولی مخلوط شده و واکنش‌های یونیزه‌کننده پیچیده را آغاز می‌کنند. در مرکز میله، ستاره Theta ۲ Orionis A (یا θ۲ Ori) با خوشه‌های پراش مشخصه که یکی از عوارض جانبی طراحی آینه تلسکوپ فضایی جیمز وب است، به خوبی می‌درخشد.

انتهای پیام/

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

تصاویر ستارگان نوزاد توسط جیمز وب

این تصویر همچنین ستاره‌های تازه متولد شده را در مراحل مختلف رشد خود نشان می‌دهد. به سمت گوشه سمت چپ بالای Theta ۲ Orionis A، در داخل میله، یک ستاره جوان است که درون یک فضای کروی شکل می‌گیرد، پوششی از غبار و گاز که تحت نیروی گرانش با هم فرو ریخته و ستاره جدید را به وجود آورده است.