تصویب یک همت برای بودجه فرهنگی استان‌ها/ بودجه قرارگاه شهید آوینی به زودی محقق می‌شود

انتهای پیام/ 



منبع

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر که حوزه هنری و ادارات کل ارشاد در شهرستان‌ها طرح‌ها و برنامه‌ها را گرفته‌اند و پایش کرده‌اند تا بهترین‌ها انتخاب شوند اظهار داشت: این کار در سازمان برنامه و بودجه مرحله نیمه‌نهایی خودش را طی می‌کند. امیدوارم با دستور خوبی که آقای منظور داده‌اند، بودجه‌اش هم محقق شود. 

او ادامه داد: قرار شد از کارهای برتر این نهادها که قابلیت حل مساله دارد حمایت شود. با پیگیری وزیر محترم فرهنگ این کار عملیاتی شده است و الان شش هفت ماهی است که جلسات مستمری در ستاد قرارگاه شهید آوینی برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ امروز شنبه ۷ بهمن سید محمد هاشمی پس از تماشای نمایش “دل‌لرزه” در سالن شهید قشقایی مجموعه تئاترشهر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از کارهایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی بود. این مسئله مهم با هم افزایی دستگاه‌های مختلف با محوریت وزارت فرهنگ و استفاده عملیاتی از حلقه‌های میانی مثل انجمن های هنری و ادبی در سراسر کشور و جبهه فرهنگی انقلاب صورت گرفت. 

او افزود: این قرارگاه با سند مهندسی کشور نقش مکمل را دارد. برخی جاها سند مهندسی مصوب داریم و برخی جاها نداریم که قرارگاه شهید آوینی را محور قرار می‌دهیم.  

هاشمی با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته بیان کرد: رونقی که از دل استان‌ها برآمد وجه تمایز امسال بود. دوما موضوعات تعالی دهنده فرهنگ ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

بخوانید:  اتحادیه اروپا به امنیت اسرائیل متعهد است

به گفته هاشمی مجموعه بودجه ای که برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها مصوب شده حدود هزار میلیارد تومان است که نزدیک ۷۰۰ میلیارد تومانش در بخش تملک دارایی و بقیه‌اش در بخش‌های فرهنگی‌تر است.