تصویر‌سازی از شخصیت حضرت زهرا(س) با “سحرنشینی” شبکه دو

وی افزود: اگر شب‌های قدر و حضرت امیرالمومنین (ع) حقیقت واضح است، ما می‌خواهیم با الگو سازی حضرت زهرا(س) حقیقت پشت صحنه را نشان دهیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: هر کسی حضرت زهرا (س) را بشناسد ماده عرفاتی در معنای دقیق رویت است یعنی نخ یک شناخت نطرف صرف بلکه واقعا با قلب و جان حس کردن و این یعنی با قلب ایمان آوردن.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: (اگر دیگر مومنین ایمانشان مانند شما اهل بیت شود، آن وقت به هدایت می‌روند). ایمان اهل بیت به حضرت زهرا (س) بود؛ یعنی از طریق حضرت زهرا (س) به خدا می‌رسیدند و ایمانشان به این واسطه بود.

«سحر نشینی» کاری است از گروه خانواده شبکه دو با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به تهیه‌کنندگی «سید محمد موسویان» و کارگردانی «معین دسترنج» که در ۳۰ قسمت، سحر‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۴ بامداد میزبان مخاطبان خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: نوع تصویری که از حضرت زهرا (س) بیان می‌شود یک تصویر فردی، خشک و گوشه گیر محراب نیست بلکه تاکید زیادی شده است که محبت حضرت زهرا (س) محور اجتماع امت است.

انتهای پیام/ 



منبع

این کارشناس مذهبی در رابطه با منابع کاربردی در موضوعات مطرح شده این برنامه، گفت: در رابطه با منابع از منابع اصیل استفاده شده است. موضوع برنامه را با آیات و روایات بررسی و شروع می‌کنیم. در هر قسمت یک سری بیاناتی از سیره شهدا و علما روایت می‌کنیم؛ مثل مرحوم آخوند خراسانی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری. پا سعی داریم تا حد امکان نظم فکری امامین انقلاب را در بحث زنان و شهدا پیاده‌سازی کنیم.

بخوانید:  مشخصات فنی شاهین اتوماتیک CVT + قیمت و زمان عرضه

حجت السلام و المسلمین هدایت، با اشاره به محوریت این برنامه سحرگاهی بیان کرد: محوری که امسال توفیق پیدا کردیم و در برنامه سحر نشینی بیان می‌کنیم دیدن  شخص حضرت زهرا (س) است. تصویر سازی از این بانوی بزرگ مکتب اسلام است.  در این فضا قرار است به واسطه اسماء حضرت زهرا (س) ایشان را بشناسیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ به نقل از روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، «سحرنشینی» به میزبانی «راحله امینیان» ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان شبکه دو سیما شد. این برنامه با محوریت توجه به جایگاه مادران و اهمیت نقش مادری در جامعه امروز و همچنین با بیان صفات و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش ایشان در جامعه اسلامی‌ با اجرای «راحله امینیان» و با حضور « حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی هدایت» هر سحر ماه مبارک رمضان روانه آنتن خواهد شد.

حجت‌السلام و المسلمین هدایت با اشاره به الگو بودن شخصیت حضرت زهرا(س) بیان کرد: لذا می‌خواهیم ایمان مردم را با محوریت حضرت زهرا (س) جلو ببریم. ما در ۳۰ شب ایام ماه مبارک رمضان‌ به اسماء گوناگون این حضرت می‌پردازیم. در مرحله بعدی قصد داریم شخصیت حضرت زهرا (س) را وارد زندگی کنیم و الگو سازی صورت دهیم. شخصا معتقدم کم کاری زیاید در این زمینه صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: بنده یک پروژه بلند مدت در نظرم هست و قدم اولش امسال انشالله خواهد بود و در قدم اول صرفا وظیفه ما تصویر سازی از این بزرگ بانو است. هدف از انتخاب این موضوع  بحث شب‌های قدر است، یعنی استدلال ما بر این است که اگر کسی بتواند ماه مبارک رمضان را درک کند، بار عمرش را بسته است و این درک با درک قلب ماه رمضان یعنی شب‌های قدر رقم می‌خورد.

بخوانید:  در افطارخانه فکر همه چیز را کرده‌اند