تعیین سود بازرگانی خودروهای وارداتی با هدف ارزانی در بازار

تعیین سود بازرگانی خودروهای وارداتی با هدف ارزانی در بازار

به گزارش خبرگزاری برنا، مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «کلی‌گویی در واردات خودرو»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

علت این امر ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش به خریداران خودروهای وارداتی و ورود شرکت‌های ماندگار در زنجیره صنعت خودرو کشور برای واردات است. متعاقب با این قانون، آیین نامه واردات خودرو توسط هیئت وزیران تصویب و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ گردید.

آنچه که به طور مشخص در زمینه واردات خودرو در بند (3) ماده (4) قانون ساماندهی صنعت خودرو عنوان شده آن است که واردکننده از نمایندگی رسمی خودروساز خارجی برخوردار باشد. این شرط توسط قانون گذار از جمله شروط صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای واردکنندگان در نظر گرفته شده است.

منظور از انتقال فناوری آن است که اگر واردکننده‌ای قصد سرمایه گذاری در صنعت خودرو را داشته باشد، می‌تواند در یکی از پروژه‌های منتخب (مانند توسعه خودروی اقتصادی بومی) دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور کامل یا به صورت مشارکتی سرمایه گذاری نماید. همچنین اگر طرح کسب و کار شرکت واردکننده در زمینه سرمایه گذاری در بخشی از صنعت خودرو به تأیید دفتر صنایع خودرو برسد، می‌تواند در آن موضوع سرمایه گذاری نماید.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع

در حقیقت آنچه که به عنوان ابهام یا انحصار درباره آیین نامه واردات عنوان می‌شود، عدم تصویب دستورالعمل‌های اجرایی و ارائه جزئیات آن است و این موضوع اصلاً به نفع گروه خاصی در نظر گرفته نشده است و اولویت انتقاع حداکثری مردم ایران است.

بخوانید:  زلزله شناس بزرگ به دلیل پیش بینی زلزله مرگبار اخراج شد!+عکس

در این آیین نامه موضوعات ضوابط فنی واردات، نرخ سود بازرگانی علی الحساب، نحوه تخصیص ارز، انتقال فناوری در ازای واردات و نحوه واردات خودرو جهت حمل و نقل عمومی مستلزم دستورالعمل اجرایی هستند تا واردات محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/

 

|