تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

تعریف پروژه‌های مشترک فرهنگی میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، تألیف، تدوین کتاب، طراحی و اجرای طرح‌­های پژوهشی مشترک بین‌المللی در زمینه‌­های مختلف علمی، فرهنگی مورد نیاز طرفین، تأسیس و تجهیز کرسی‌های ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی، اتاق‌های ایران و کتابخانه‌ها اعم از دیجیتالی و e-book در نمایندگی ‌‎های فرهنگی ایران در خارج از کشور، مراکز دانشگاهی و مؤسسات علمی، فرهنگی خارج از کشور و تسهیل در دستیابی مؤثر به کتابخانه دیجیتال دانشگاه از اقدامات مشترک است.

kh

وی بیان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با ظرفیت های بسیار خوبی که دارد می تواند در زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی نقش مؤثری را در توسعه روابط فرهنگی و علمی خارج از کشور داشته باشد.

i (1)

در ادامه این نشست، خلج منفرد، مدیرکل همکاری‌های علمی دانشگاهی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موضوع همکاری های علمی دانشگاهی را از اولویت‌های جدی خود قرار داده و از همه ظرفیت‌های سازمان در بخش های ستاد و صف استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه بین الملل می‌توانند با تولید محتوا در خصوص معرفی ایران واقعی، نقش مهمی در معرفی درست و بدون تحریف کشورمان داشته باشند.

همچنین حوزه چاپ، انتشار و توزیع آثار مشترک و آثار برجسته مشاهیر علمی و ادبی و سفرهای علمی و دانشگاهی مسئولان دانشگاه در سطح منطقه و جهان، توسعه منابع کتابخانه‌ای و تسهیل دسترسی به منابع موجود طرفین تفاهم نامه و برگزاری جشنواره­‌های علمی و فرهنگی دانشگاه در کشورهای هدف با استفاده از ظرفیت های اتاق‌های ایران و واحدهای بین‌الملل دانشگاه از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

بخوانید:  شناورهای نظامی ایران در برزیل+ تصاویر

آیا این خبر مفید بود؟

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تاکید کرد: انتظار داریم رایزنان فرهنگی در مورد معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن به دانشجویان غیرایرانی در خارج از کشور همکاری بیشتری کنند.

حجت ‌الاسلام ایمانی‌پور تصریح کرد: همکاری‌های دانشگاهی از جمله تبادل استاد فرصت‌های مطالعاتی بورسیه از جمله ظرفیت‌های بی بدیل در روابط فرهنگی است و امیدواریم حاصل کار این تفاهم‌نامه را بعد از یک سال از اجرایی شدن آن مشاهده کنیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

در ادامه مولوی معاون امور بین الملل دانشگاه نیز ضمن تشکر از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از وضعیت دانشگاه، مرکز آموزش زبان فارسی و امکانات و ظرفیت های آن ارائه داد و خواستار تسهیل معرفی دانشگاه و مرکز آموزش زبان فارسی در خارج از کشور توسط رایزنان فرهنگی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توسط حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به امضا رسید.

وی بیان کرد: بورسیه های تحصیلی برای نخبگان و فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری و فوق دکتری از زمینه هایی است که می تواند در ترویج زبان فارسی و توسعه فعالیت های دانشگاهی نقش موثری ایفا کند.

حجت‌ الاسلام ایمانی‌پور در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مجری موافقت‌نامه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهاست که این موافقت ‌نامه‌ها شامل بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و گردشگری است و این توافق نیز در راستای وظایف ذاتی سازمان بشمار می رود.

بخوانید:  پیام تیریک علی جوادی" مدیرکل به مناسبت فرارسیدن نوروز 1403

انتهای پیام

وی بیان کرد: گوشه‌های ایران که توسط سازمان فرهنگ در دانشگاه‌های خارج از کشور تاسیس شده‌اند وظیفه دارند روابط دانشگاه دوجانبه را گسترش دهند و از این طریق تلاش می شود ‌ظرفیت‌های دوطرف را معرفی کنیم.

 





ق (1)

در ادامه سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهارداشت: دانشگاه بین المللی حضرت امام(ره) رسالت خود را در تبیین معارف نظام قرار داده و تجربه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم می‌تواند به غنای فرهنگی دانشگاه کمک کند.