تفاهم فارابی با اصفهان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/





وی ادامه داد: مسأله مهم بعدی لزوم تغییر نگاه در میزبانی از جشنواره کودک و نوجوان بود و اصرار داشتیم که شهرهای متقاضی میزبانی نگاه استانی به این رویداد ملی و بین‌المللی نداشته باشند که خوشبختانه در تعامل با دوستان اصفهان به مدل منسجم، واحد و کارآمد رسیدیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در این دیدار که عصر روز دوشنبه ۱۴ آذرماه به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار شد؛ سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با ابراز رضایت از تعامل صورت گرفته برای تداوم میزبانی اصفهان از این رویداد سینمایی گفت: در ابتدای پذیرش مسئولیت در فارابی بعد از ارزیابی جشنواره به این نتیجه رسیدیم که در سال‌های اخیر جشنواره نتوانسته کمکی به روند تولید سینمای کودک داشته باشد و باید برای این موضوع به یک راهکار اجرایی می‌رسیدیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

جوادی در خاتمه صحبت‌هایش اظهار داشت: به اعتقاد ما جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مهمترین رویداد سینمایی کشور است چرا که اگر برای کودک و نوجوان خوراک مطلوب و مفید فرهنگی فراهم کنیم آینده کشور را ساخته‌ایم.

همچنین در این دیدار برخی از اعضای شورای شهر اصفهان با ابراز خوشحالی از استمرار جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان با تشکر از بنیاد سینمایی فارابی برای استمرار برگزاری جشنواره در اصفهان بر رونق بیشتر جشنواره تاکید داشتند..

بخوانید:  هوشDQ چیست؟

قاسم‌زاده تصریح کرد:  شهر اصفهان می‌تواند به عنوان یک شتاب‌دهنده در این عرصه عمل کند، چراکه شهر اصفهان دارای هویت‌های تاریخی، فرهنگی و شناختی در جهان است.

دبیر  جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ادامه داد: البته اگر قرار بود به شیوه قبل جلو برویم برای ما در فارابی نیز کاری نداشت تا هزینه ساخت چند فیلم مایکروفری و ضرب‌الاجلی را بدهیم تا صرفاً در جشنواره به نمایش در بیایند اما این شیوه نه برای جشنواره و نه برای کلیت سینمای کودک و نوجوان عایدی خاصی نداشت.

وی افزود: چندین جلسه کارشناسی با موضوع آسیب شناسی روند ۳۴ دوره جشنواره برگزار شد و مدل چندین جشنواره مشابه جهانی را مورد بررسی قرار دادیم و در خصوص ایده برگزاری ۲ سالانه جشنواره نیز جلسات متعددی را با کارشناسان برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری ۲ سالانه هم تولید و هم کلیت جشنواره را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

مسعود احمدیان سرپرست معاونت فرهنگی فارابی، مجتبی شاهمرادی ‌زاده معاون فرهنگی شهرداری اصفهان، فرزانه کلاهدوزان و علی صالحی اعضای شورای شهر اصفهان، علی تمنایی مدیرکل ارشاد اسلامی استان تهران، احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی فارابی و تعدادی از مسئولان شهری و فرهنگی شهر اصفهان از حاضرین در این دیدار بودند.

شهردار اصفهان با تاکید مجدد بر اینکه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برای شهر بزرگ اصفهان ارزش‌افزوده خواهد داشت، گفت: باید سلسله برنامه‌ریزی‌هایی را تدوین کرد که پس از ۳۵ سال برگزاری موفق جشنواره به تدریج این جشنواره به جایگاه خاص خود در عرصه بین‌المللی دست یابد.

بخوانید:  حملات سایبری در نطفه خفه می‌شوند

وی با بیان اینکه ما زمانی نسبت به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خوشحال خواهیم بود که تمام کودکان ایران و جهان منتظر برگزاری این بزرگترین رخداد فرهنگی در عرصه کودک و نوجوان باشند، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید همچون جام جهانی مخاطبان جهانی چشم انتظار داشته باشد.

مدیرعامل فارابی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های کارشناسی به ایده ایجاد صندوق حمایت از سینمای کودک و نوجوان رسیدیم تا بتوانیم بصورت عملیاتی و با مشارکت استان میزبان و سرمایه‌گذاران دیگر مسیر تولید در سینمای کودک و نوجوان را توأم با جشنواره احیا کنیم و از این منظر جشنواره نیز اثرگذاری خود را پیدا کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: گرچه در لوای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، شهر اصفهان نیز بهره‌مند خواهد شد، اما باید تدابیری از سوی شهرداری اصفهان اندیشیده شود تا یک نگاه فرا شهری، ملی و فراملی بر این جشنواره حاکم شود.

قاسم‌زاده گفت: امیدواریم با طراحی خوبی که از سوی بنیاد سینمایی فارابی برای جشنواره صورت گرفته است شاهد یک جشنواره خوب و با قوت باشیم.

براساس این گزارش، در ادامه این دیدار علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان اظهار داشت: ضمن احترام به تعلق خاطر به شهر اصفهان، باید بدانیم که ما در قبال جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رسالت ملی و فراملی بر دوش داریم.