تقویت زنجیره تولید بهترین راهکار برای حل مشکلات کشاورزی است

سود تولیدات کشاورزی باید به تولیدکنندگان واقعی برسد

وی تصریح کرد: اختیارات تنظیم بازار با هدف حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ها باید به استانها واگذار شود تا بتوانیم در توزیع نهاده ها و قیمت گذاری خودمان تصمیم بگیریم، برای نمونه استانی مانند قزوین که قطب تولید دام و طیور است نباید مثل سایر استان‌ها که قطب مصرف هستند، متحمل هزینه حمل و نقل شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: اتحادیه مرغداران قزوین با صدها عضو توانمند و میلیونها قطعه تولید امروز نباید برای تامین نهاده خود به یک بازرگان وابسته باشد و لازم است بسترسازی کنیم تا این اتحادیه ها به طور مستقل بتوانند نیازهایشان را تامین و خودشان نهاده ها را وارد کنند.

وی اظهارداشت: رفع قوانین دست و پاگیر، اصلاح قوانین و مقررات، تامین نرم افزار وسخت افزار، تامین امکاناتی چون سردخانه، انبار ذخیره کالا، تسهیلات بانکی باید به سهولت در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان قرار گیرد و در حلقه آخر مدیریت، رهبری و نظارت از سوی دولت صورت گیرد.

وی بیان کرد: دغدغه هایی که از سوی نمایندگان تشکل های بخش خصوصی در این نشست مطرح شد همه واقعیت دارد و قبلا بخشی از آنها را به وزارتخانه منعکس کرده ایم و باور داریم برای برون رفت از این مشکلات باید ضمن ریشه یابی مسائل، چالش های زنجیره تولید را حل کنیم.

افلاطونی گفت: سود تولید محصولات کشاورزی باید به جای واسطه ها و دلالان به جیب تولیدکننده واقعی برود و برای حذف واسطه ها ضرورت دارد زنجیره تولید تقویت شود.

انتهای پیام

بخوانید:  نمایشگاه کتاب «بوی گل یاس» برپا می‌شود

افلاطونی تصریح کرد: باید تولید و زنجیره تولید در بخش کشاورزی شکل بگیرد تا مرغداران، دامداران وکشاورزان برای تامین نهاده های خود به دولت وابسته نباشند.

image_2022_10_24-19_57_32_503_xDg

این مسئول اضافه کرد: امروز با مشکلات زیادی که در کشور داریم دولت قادر نیست همه کارها را انجام دهد و اموری چون واردات، صادرات، انبارداری، تامین وتوزیع نهاده، باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد البته تحقق این امر الزاماتی دارد که لازم است مهیا شود.

افلاطونی گفت: اگر اختیارات تنظیم بازار به روسای جهاد کشاورزی استانها داده شود می‌توان بخش زیادی از کالاهای اساسی را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرارداد که امیدواریم این تصمیم گیری در سطح کلان کشور پیگیری شود.

در ادامه نمایندگان تشکل های بخش خصوصی مشکلات و چالش های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست صمیمانه تشکل های بخش خصوصی بخش کشاورزی با حمید اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی و رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دوشنبه شب در سالن باغستان برگزار شد.

وی بیان کرد: اگر زنجیره تولید تقویت شود و زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار اتحادیه‌ها و انجمن‌ها قرار گیرد و تولیدکننده از مرحله تولید تا فروش را انجام دهد مشکلات کمتر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: دولت باید تصدی گری را به معنای واقعی و در عمل به اتحادیه ها، تعاونی ها وتشکل های توانمند بخش خصوصی واگذار کند و از فضای حاکمیتی در حوزه کالاهای اساسی دور شده و نقش نظارتی، حاکمیتی و سیاست گذاری داشته باشد.

بخوانید:  نا آرامی ها در قزوین مدیریت و کنترل شد/ کمترین بازداشتی را داریم

image_2022_10_24-19_34_52_422_kBm

رضا افلاطونی در این نشست اظهارداشت: از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان که نزدیکترین همکاری را با سازمان جهاد دارند تشکر می کنیم و با اختیارات و امکانات خود در حل مشکلات آنها همت می کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟

 





نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

image_2022_10_24-19_34_53_452_U8Z