تقویت زیرساخت های حفاظتی حیات وحش در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت گفت: تقویت زیرساخت های حفاظتی حیات وحش گیاهی و جانوری استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.


|

تقویت زیرساخت های حفاظتی حیات وحش در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است
آیا این خبر مفید بود؟

وی عنوان کرد: احداث چند خانه محیط زیست و ساخت مرکز اطفای حریق روستای گناوه لری در حاشیه مناطق حفاظت شده دیل از دیگر تلاش های این دستگاه متولی به منظور حفظ گونه های جانوری و گیاهی از خطرات طبیعی و انسانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد آتش بر به منظور حفظ حیات وحش جانوری و گیاهی از مهمترین برنامه این روزهای محیط زیست استان است گفت : به تازگی طی ۱۰ روز با ایجاد بیش از ۴۰ کیلومتر آتش برای ایمن سازی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا تلاش شده است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت با یادآوری اینکه ساختمان تیمار داری حیات وحش نیز در استان احداث شده تاکید کرد: تزریق اعتبار برای تامین تجهیزات و محوطه سازی این طرح از دیگر نیازهای ضروری برای صیانت از گونه های جانوری در کهگیلویه و بویراحمد است.

بخوانید:  فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزایر سیری و فارور در خلیج فارس بازدید کرد





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسن اکبری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده این استان افزود:راه اندازی سایت احیای قوچ و میش شهرستان از مهمترین اقداماتی است که می تواند به احیای این گونه ارزشمند کمک کند.

وی بیان کرد: زمین مورد نیاز این طرح اختصاص یافته و در صورت ایجاد این مرکز گامی اثرگذار برای کمک به احیای از گونه قوچ و میش در این استان برداشته شده است.

اسلام جاودان خرد : شناسایی نقاط پرخطر و ایمن سازی از آتش با ایجاد آتش بر بخش دیگری از اقدام های محیط زیست استان است که با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در همه شهرستان ها با جدیت پیگیری شود .