تقویت نگاه انسانی به زن مرهون هویت‌بخشی به مقام زن در جامعه است

فعالیت 77 کانون تخصصی خواهران در آذربایجان‌شرقی

شفیعی توجه به موضوع زن و خانواده را از محورهای مهم فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در سال جاری دانست و افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود موضوع زن و خانواده را سوژه‌ای علیه باورهای دینی و اجتماعی مردم قرار داده است، نیازمند نقش‌آفرینی بانوان در تمامی عرصه‌ها هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تربیت نیروی مؤمن متعهد و متخصص انقلابی را از مهم‌ترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست.

وی افزود: سال گذشته با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیا و ترویج الگوی زن تراز انقلاب اسلامی و باتوجه‌به اسناد بالادستی نظام در حوزه زن و خانواده، بیش از هزار  کانون تخصصی خواهران در مساجد کشور تأسیس شده  که 77 باب از این کانون‌ها در استان آذربایجان شرقی توسط بانوان مسجدی فرهیخته مدیریت می‌شود.
 انتهای پیام



منبع

کوهی با توصیف مساجد به‌عنوان محل اطمینان خانواده‌ها  اظهار داشت: ترسیم چشم‌انداز و افق فعالیت بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، احیاء کارکردهای اصلی مساجد به‌ویژه تولید و بازتولید روحیه جهادی و انقلابی، توجه به موضوع زن و خانواده، الگوسازی، انجام کار تخصصی به‌دور از موازی‌کاری با رویکرد هم‌افزایی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری  بوده و دفتر امور زنان و خانواده استانداری آماده همکاری  با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در راستای تقویت این مأموریت‌ها می‌باشد.

مرتضی شفیعی نیز در این  امروز این دیدار با اشاره به این‌که تربیت نیروی مؤمن متعهد و متخصص انقلابی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: تحقق عدالت فرهنگی، نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی مساجد از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

بخوانید:  مدیران از سخت گیری بی مورد نسبت به تولیدکنندگان خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، «زهرا کوهی» در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در توجه اساسی به سه موضوع مسجد، مدرسه و مادر به‌عنوان  بهترین راهبرد برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی اظهار داشت: نیمی از ترکیب جمعیتی  بانوان هستند که متأسفانه شاهد غفلت در توجه به امور بانوان هستیم.