تمامی کالا‌ها تا پایان سال شناسه‌دار می‌شوند

وی گفت: ما مکلف هستیم تا پایان سال تمامی کالا شناسه گذاری کنیم چراکه طبق قانون واردات کالا منوط به شناسه کالا است و این زیرساخت را آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آئین نامه مربوطه، وزارت صمت مکلف شده است که برای تمامی کالا شناسه تعریف کند. این فرآیند هم اکنون برای ۸ هزار سرفصل آماده شده و امکان شناسه گذاری ایجاد شده و اخیراً هم ۶۸ تعرفه جدید به این موضوع اضافه شده است.

این مقام مسؤول در مصاحبه رادیویی بیان کرد: در حوزه عرضه کالا اگر کالایی دچار مشکل شود چه در بخش فروشنده چه در بخش خریدار شفافیت در زنجیره تأمین کالا ایجاد می‌شود. شفافیت در زنجیره تأمین و شفافیت در مناسبات تجاری و ایجاد تضمین کیفیت از جمله مزایای شناسه کالا است.

انتهای پیام/



منبع

محله‌ای اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای دریافت شناسه طراحی شده و گروه‌های که اقدام به واردات کالا می‌کنند باید این شناسه‌ی کالا را دریافت کند. با ایجاد شناسه کالا کالا‌های که وارد می‌شود کاملاً شفاف شده و مشخصات کشور سازنده و نام تجاری درج می‌شود.

بخوانید:  ترس حمله ایران باعث سقوط اوراق قرضه دلاری اسرائیل به پایین‌ترین سطح یکسال اخیر شد