تمجید رئیس فدراسیون کبدی از تلاش مسئولین آذربایجان‌غربی / ارومیه میزبان مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان است

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص پیشرفت کبدی کشورمان گفت: هم اکنون هند به عنوان قدرت اصلی این رشته، ۱۰۰ میلیون ورزشکار دارد که در این خصوص لیگ حرفه‌ای این کشور نیز در حال برگزاریست و ورزشکاران کشورمان در لیگ هند ۱۶ نفر لژیونر داریم.

عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی گفت: رقابت‌های کبدی قهرمانی جواان جهان، اسفندماه امسال به میزبانی ارومیه برگزار خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، چهارمین جلسه شورای ورزش استان با محوریت انعقاد تفاهم نامه دوجانبه استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس فدراسیون کبدی به منظور هماهنگی‌های لازم برای همکاری و تعامل کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات کبدی جوانان جهان برگزار شد.

وی گفت: ۲۷ استان کشور در رشته کبدی فعالیت دارند که از این تعداد، ۱۵ استان بسیار فعال بوده و آذربایجان غربی از جمله استان های بسیار فعال در این عرصه به شمار می رود.

وی افزود: تا به امروز ۱۷ کشور از جمله هندوستان، اندونزی، نپال، تایلند، ترکمنستان، مالزی، کره جنوبی، پاکستان، بنگلادش، تایوان، کنیا، اوگاندا، آلمان، سوریه، فلسطین و عراق اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمالا استونی، جمهوری آذربایجان‌غربی، لبنان و افغانستان هم به این کشورها اضافه شوند.

وی با قدردانی از نگاه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی درخصوص میزبانی این رقابت ها و همکاری کامل استان در این باره اظهار کرد: هم سرمربی و هم سرپرست تیم ملی جوانان کشورمان اهل این استان هستند و از ۱۲ عضو تیم ملی هم چهار نفر از این استان توانسته اند به تیم ملی جوانان راه یابند.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام





بخوانید:  کمک‌های مالی به نامزدهای انتخاباتی باید کاملا شفاف و طبق قانون باشد

رئیس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مسابقات سه رویداد مهم دیگر نیز انجام خواهدشد که اجلاس انتخاباتی کنفدراسیون کبدی آسیا، مجمع عمومی فدراسیون جهانی کبدی و همچنین رونمایی از لوگوی جدید فدراسیون بین‌المللی کبدی خواهدبود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی افزود: امیدواریم با اهتمامی که در مسوولان استانی به ویژه استاندار آذربایجان‌غربی وجود دارد، میزبانی بسیار خوبی از کبدی کاران جوان جهان داشته باشیم.

وی با اشاره به در اختیار داشتن ۵ کرسی بین‌المللی در رشته کبدی گفت: نایب رییسی فدراسیون جهان و سرپرست کنفدراسیون آسیا را در اختیار داریم و سابقه میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی و جهانی را داشته و حرف‌های زیادی در کبدی داریم.

اورسجی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۷ استان کشور در این رشته فعال است که ۱۵ استان فعالیت بیشتری داشته و سهم بیشتری در تیم ملی دارند و استان آذربایجان‌عربی هم از این قاعده مستثنی نیست.