تمدید فراخوان طرح‌های فناورانه و نوآورانه افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش تلفات جاده‌ای

تمدید فراخوان طرح‌های فناورانه و نوآورانه افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش تلفات جاده‌ای

محورهای اصلی این طرح عبارتند از:

طرح هایی که مورد پذیرش مرکز قرار می گیرند بسته به شرایط و نظر مرکز می توانند از یک یا چند حمایت زیر برخوردار شوند:

هم رسانی عرضه و تقاضا

حمایت از شکل گیری زنجیره ارزش محصول

این طرح شامل تهیه و اجرای بسته ای از راهکارهای فناورانه و نوآورانه است که هر یک به نوبه خود اثرگذاری خاص خود را دارند و در کنار هم موجب ایجاد یک جریان برای کاهش تلفات جاده ای در کشور می شوند.  

خبرگزاری برنا؛از سال 1382 تا 1401 یعنی تنها طی دو دهه، بیش از 405 هزار نفر در حوادث جاده‌ای در کشور کشته شده اند. راه‌حل‌های اصلی این معضل، نوعا بلندمدت و نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجه هستند که با موانع متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز مواجه اند. با این حال فضای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور این امکان را فراهم می‌کند که با طرح راه حل های مبتکرانه و نوآورانه که نسبتا زود بازده و کم هزینه باشند بتوان گام های مهمی در راستای حل این معضل برداشت.

ارائه مجوز تولید بار اول اقلام فناورانه (به منظور انعقاد قرارداد با کارفرما بدون انجام تشریفات قانون و مقررات برگزاری مناقصات)

در همین رابطه از تمام متخصصان و فعالان این حوزه دعوت می شود جهت مشارکت در این طرح و بهره مندی از حمایت های مرکز، طرح ‌های فناورانه و نوآورانه خود که می تواند در افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش تلفات جاده ای موثر باشد را تا دهم آذرماه 1402 به نشانی رایانامه مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان [email protected] ارسال کنند.

بخوانید:  ۶۰ درصد کمباین‌های کشور فرسوده است

تسهیل در اخذ مجوزها و استانداردهای الزامی

جانمایی محصول در زیست بوم اقتصادی ایمنی حمل و نقل

حمایت از تجاری سازی محصول

انتهای پیام/



منبع

حمایت از هزینه‌های تحقیق و توسعه (با ارائه اعتبار مالیاتی و سایر ابزارهای مرکز)

تامین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای طرح