تهرانگردی آخر هفته روی اولین پُل معلق پایتخت

این پل با طول 285‌ متر بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان 300 نفر  می‌توانند روی عرشه آن‌ تردد و توقف کنند. پل معلق آسمان 65 متر از کف رودخانه ارتفاع دارد و 12 رشته کابل به قطر۴۳ میلی‌متر از نوع کابل گالوانیزه پل اصلی را ثابت نگه داشته است.

معلق در ارتفاع 65 متری

اولین پل معلق با تجهیزات داخلی

13971221000537_Test_PhotoL

این پارک به صورت 24 ساعته باز است اما امکان بازدید از پل معلق تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 19 فراهم است، بنابراین پل معلق آسمان گزینه مناسبی است تا در تعطیلات آخر هفته به آن سر بزنید.

در صورتی که وسایل پیک نیک به همراه داشته باشید می‌توانید پس از بازدید از پل معلق، در گوشه دنجی از این پارک  و یا آلاچیق‌های تعبیه شده استراحت کنید اما باید بدانید که چادر زدن و روشن کردن آتش در این پارک ممنوع است، در عوض می‌توانید با کمی پیاده روی به قسمت پایین پارک برسید و اجازه بدهید کودکان‌تان در فضای بازی آنجا حسابی بازی کنند و انرژی خودشان را تخلیه کنند.

اگر با خودروی شخصی به پل معلق می‌روید، می‌توانید با پرداخت 3 هزار تومان ماشین خود را در پارکینگ بوستان نهج‌البلاغه پارک کنید و با خیال راحت به گشت و گذار خانوادگی بپردازید.

13971221000540_Test_PhotoL

13971221000552_Test_PhotoL

از سینمای 4 بعدی تا سافاری پارک وحشت 

از باغ فیض به سمت شهرک هُما که حرکت کنید با ورود به خیابان علیشاهی، تابلویی شما را به سمت «پُل معلق آسمان» هدایت می‌کند.

بخوانید:  ۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های البرز تخریب شد

13971221000546_Test_PhotoL

انتهای پیام/





شما می توانید در این پارک هیجان امکاناتی همچون سینمای 4 بعدی و سافاری پارک وحشت را تجربه کنید. اگر هم اهل ورزش باشید که می‌توانید از پیاده راه و لاین دوچرخه سواری استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، اگر می خواهید همراه با خانواده به دامان طبیعت بروید و از هوای آلوده شهر دور باشید، پل معلق آسمان گزینه مناسبی است تا در تعطیلات آخر هفته به آن سر بزنید، جایی که با قرار گرفتن بر روی آن در ارتفاع ۶۵ متری بین زمین و آسمان معلق می‌مانید.


آیا این خبر مفید بود؟

چند قدمی که جلو بروید بزرگراه شهید همت در شمال و بزرگراه شهید حکیم در سمت جنوب را می‌بینید،‌ تمام تجهیزاتی که در ساخت این پل مورد استفاده قرار گرفته از تولیدات داخلی کشور است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

این پل که بر روی بوستان نهج البلاغه احداث شده امروز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران شناخته می‌شود. جایی که با قرار گرفتن بر روی آن در ارتفاع ۶۵ متری بین زمین و آسمان معلق می‌مانید.

برای تجربه قدم زدن روی اولین پُل معلق پایتخت ابتدا باید بلیط ورودی را تهیه کنید، البته از کودکان زیر 7 سال بلیط گرفته نمی‌شود اما باید مراقب باشید که در طول مسیر پل معلق از کول کردن کودک خودداری کنید.