تهیه شیوه‌نامه حمایت از دانشجویان ممتاز در دانشگاه لرستان

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان ؛  حسین میرزایی‌نجفقلی  در گفت وگو با خبرنگاران  ، اظهار کرد:شیوه‌نامه حمایت از دانشجویان ممتاز (برتر) هر ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی در حال تهیه است و به‌زودی تصویب خواهد شد.

میرزایی‌نجفقلی گفت: هدف، آن است که دانشجویان استعدادهای درخشان، ممتاز هر ترم تحصیلی و دانشجویان المپیادی، مورد حمایت قرار گیرند تا انگیزه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان در یک فضای رقابتی سالم و علمی، افزایش یابد.



منبع

او گفت:سامانه نان (ایده‌ها و نیازها) مختص تقویت همکاری بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌ها متناسب با نیازهای کاری شرکت‌هاست؛ برنامه‌ریزی کرده‌ایم در آینده‌ی نزدیک، علاوه بر اینکه اعضای هیئت علمی در پروژه‌ها شرکت خواهند کرد دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان هم همراه با اعضای هیئت علمی در این برنامه برون‌دانشگاهی، حضور داشته باشند تا شرکت‌ها از ظرفیت‌های علمی دانشجویان استعدادهای درخشان نیز استفاده کنند.

میرزایی‌نجفقلی گفت: با حمایت رئیس محترم دانشگاه لرستان، جناب آقای دکتر نظری، دانشجویان ممتاز، دانشجویان استعدادهای درخشان و دانشجویان المپیادهای علمی، در یک مراسم، به صورت رسمی، تجلیل خواهند شد و جوایز نقدی و غیرنقدی به آن‌ها اهداء می‌شود».

رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان ادامه داد:چند روز پیش، نشست مشترک گسترش همکاری بین دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با حضور معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، جناب آقای دکتر کرم‌پور، برگزار شد که براساس آن، آموزش و پرورش استان لرستان از ظرفیت دانشجویان المپیادی و استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان برای کمک به دانش‌آموزان، استفاده خواهد کرد که در اینجا نیاز است از پیگیری‌های معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان برای گسترش همکاری‌های کاربردی برون دانشگاهی، سپاس‌گزاری کنم.

بخوانید:  تشخیص تاثیر داروهای ضدافسردگی با هوش‌مصنوعی
این مسئول بیان کرد:  این شیوه‌نامه در حال تهیه است و به‌زودی به تصویب نهایی تیم مدیریتی دانشگاه لرستان خواهد رسید.

او افزود:براساس این شیوه‌نامه، در هر ترم تحصیلی، دانشجویانی که نفر اول از نظر علمی و معدل هستند از تشویق‌هایی همچون تخفیف در شهریه سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها)، بُن کتاب، تخفیف در شهریه تغذیه، درج نام در سایت اصلی دانشگاه لرستان و سایر مشوق‌ها و حمایت‌ها، بهره‌مند می‌شوند.

رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان  عنوان  کرد: هدف، این است که علاوه بر دانشجویان استعدادهای درخشان، دانشجویانی که هر ترم تحصیلی در رشته خودشان، نفرات اول می‌شوند نیز تشویق شوند.