توافقنامه اتصال شش شهر استان قزوین به شبکه فیبر نوری پر سرعت امضا شد

شهرداری ها مجوز رایگان ایجاد و حفاری شبکه را صادر خواهند کرد و تمامی هزینه های اجرای شبکه توسط وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات تامین خواهد شد.

اجرای طرح فیبر نوری پر سرعت در سایر شهرهای استان در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، روز دوشنبه در جلسه ای با حضور میزانی مدیرکل دفتر فنی استانداری، حجت الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، غفوری فرماندار البرز، مددخانی فرماندار آبیک، شهرداران و نمایندگان شهرهای محمدیه، اقبالیه، تاکستان، آبیک، الوند و بویین زهرا تفاهم نامه ایجاد و توسعه زیرساختهای شبکه بر بستر فیبر نوری امضا شد.

با امضای این تفاهم نامه و توافق نامه همکاری شرکت شاتل برای ایجاد و توسعه زیرساختهای شبکه بر بستر فیبر نوری با هدف توسعه،شبکه فیبر نوری تا درب منزل و محل های کسب و کار با راهبری و هدایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه کلان پروژه شبکه ملی فیبر نوری در شهرهای استان اقدام می کند.

بر اساس تعهد وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و برنامه دولت برای اجرای فیبر نوری شهری در کشور، قرار است 9 استان در گام اول به این زیرساخت مجهز شوند که قزوین برنامه خود را عملیاتی کرد.

تاکنون زیرساختها و بستر ایجاد شبکه فیبر نوری پر سرعت در شهر قزوین اجرایی شده و امروز نیز با همکاری شرکت شاتل بعنوان مجری طرح قرار شد زیرساختهای فیبر نوری در شهرهای محمدیه، اقبالیه، تاکستان، بویین زهرا، الوند و آبیک تا پایان سال ایجاد شود.

بخوانید:  ارتش جمهوری اسلامی فضا را برای تحرک و تهدید دشمن به شدت ناامن کرده است

انتهای پیام



منبع