توافق مسکو و اسلام آباد برای صادرات نفت روسیه به پاکستان

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


|

توافق مسکو و اسلام آباد برای صادرات نفت روسیه به پاکستان


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سرگئی موچالنیکوف معاون وزیر انرژی روسیه در نشست کمیسیون بین دولتی روز جمعه در پایتخت پاکستان گفت که مسکو و اسلام آباد به توافقاتی در مورد عرضه نفت و فرآورده های نفتی روسیه به پاکستان دست یافته اند.

در اوایل ماه دسامبر، مصدق مالک، وزیر نفت پاکستان، برای مذاکره درباره تامین انرژی به اسلام آباد از مسکو بازدید کرد و اعلام کرد که روسیه نفت، بنزین و گازوئیل را با تخفیف در اختیار این کشور قرار خواهد داد. 

در این دیدار در اسلام آباد، طرفین همچنین درمورد ساخت خط لوله گاز پاکستان استریم و چشم انداز همکاری گسترده تر در زمینه انرژی و مهندسی برق بحث کردند.

وی قیمت را مشخص نکرد اما خاطرنشان کرد که مذاکرات “موفق تر از حد انتظار” بود.





منبع

راه اندازی این پروژه چندین بار به تعویق افتاد. این خط لوله 1100 کیلومتری با ظرفیت 12.3 میلیارد متر مکعب گاز در سال، پایانه های گاز طبیعی مایع (LNG) در بنادر کراچی و گوادر در جنوب پاکستان را به نیروگاه ها و مصرف کنندگان گاز صنعتی در لاهور در شمال این کشور متصل می کند.

بخوانید:  مجوز وزارت کشور برای واردات ۲۰۰۰ دستگاه خودروی سواری ابلاغ شد

اسلام آباد همچنین به دنبال مذاکره با روسیه در مورد قراردادهای بلندمدت واردات LNG است، زیرا در حال حاضر تامین کننده پایداری برای این کشور وجود ندارد. 

پاکستان با کمبود شدید انرژی دست و پنجه نرم می کند و افزایش قیمت جهانی نفت و گاز وضعیت را بدتر کرده است. 

مسکو و اسلام آباد برای صادرات نفت روسیه به پاکستان توافقنامه امضا کردند تا این کشور نیازهای انرژی خود را برآورده کند.

یک روز قبل، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه گفت که مسکو “آماده امضای اسناد مورد نیاز شرکتی” برای شروع ساخت خط لوله است.