توانمندی های اتکا در تامین امنیت غذایی و زنجیره ارزش/ خودکفایی در حوزه کشاورزی، دامپروری، زراعت و کاهش ارزآوری


|





منبع

به گزارش برنا، فعالیت در حوزه های تحقیقاتی و پژوهش و تولید مواد غذایی فراسودمند نظیر کالباس و‌همبرگر از خرما، تولید نان بدون گلوتن، تهیه و تولید لباس و پیراهن فرم نیروهای مسلح و مجلسی، تولید ژلاتین تهیه شده از پوست ماهی، ابنبات ژله ای فراسودمند،  قند فرمی شکل قرصی، تولید کره گیاهی با روغن زیتون، کنجاله سویا، تولید انواع لوازم خانگی و برنامه ریزی تا سال ۱۴۰۵ برای افزایش سهم بازار به ۶ درصد و افزایش نفوذ محصولات در سطح نیروهای مسلح به ۷۰ درصد و ورود به بازار سرمایه، تولید گل های زینتی و گران قیمت، تولید بذر محصولات استراتژیک، زنجیره کامل کسب و کارهای شیلات و صنایع شیلاتی، تولید مرغ بر اساس خط تولید مرغ اجداد ارین و‌ مرغ لاین ارین و چشم انداز تولید ۷۵ هزار تن گوشت مرغ، تولید گیاهان دارویی، فعالیت موثر در دامپروری، روش های نوین باغبانی و زراعت، تولید انواع دوربین های حفاظتی، هوشمندسازی پرورش دام سبک و توسعه چند قلوزایی، تولید پروتیین  با منشا لارو با استفاده از ضایعات کشاورزی، تولید سامانه هوشمند پایش عملیات کشاورزی برای اجرای الگوی بهینه کشت، انواع کارت های الکترونیکی خدمات رفاهی، زنجیره کامل شتر مرغ و تولید محصولات مختلف ان و … بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه است. 

بخوانید:  برگ این درخت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است

بازدید مدیرعامل بانک ملی از نمایشگاه توانمندی های اتکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران در بازدید از نمایشگاه توانمندی های سازمان اتکا و استماع جزییات دستاوردهای شرکت های مختلف زیر مجموعه این سازمان اظهار داشت: باید به همه کارمندان، کارگران، پژوهشگران و‌ محققان سازمان اتکا خدا قوت می گویم؛ خیلی از مسئولین اقتصادی کشور باید از این نمایشگاه دیدن کنند؛ سازمان اتکا نشان داده در زمینه امنیت غذایی گام های موثری برداشته و ما از ان حمایت می کنیم. 

بازدید مدیرعامل بانک ملی از نمایشگاه توانمندی های اتکا


سرپرست بانک ملی ایران تصریح کرد: نگاه توسعه ای سازمان اتکا در بخش های مختلف و برای پیشرفت ایران اسلامی قابل تقدیر است؛ نظام بانکی باید کمک حالرمناسبی برای شرکت ها و اقداماتی که در راستای تکمیل زنجیره ارزش است باشد. 

وی اظهار داشت: یکی از مسیله ها و دغدغه های مسیولین امنیت غذایی است که البته با اقدامات موثر سازمان اتکا این دغدغه ها کمتر شده است.

نمایشگاه توانمندی های سازمان اتکا در حوزه دامپروری، زراعت، کشاورزی و آبزی پروری در راستای تامین زنجیره ارزش و ارتقا امنیت غذایی و گام اساسی برای خودکفایی بیشتر برگزار شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: قرار است در چند ماه اینده تفاهم نامه مشترکی بین بانک ملی و سازمان اتکا برای کمک و تامین نیاز مالی منعقد شود. 

نجارزاده تصریح کرد: نظام بانکی بعد از نیازسنجی توسط وزارت جهاد کشاورزی و تاییدیه های لازم می تواند از زنجیره تولید حمایت کند. 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  دعوت از دو مشتزن گلستانی به اردوی تیم ملی بوکس

توانمندی های اتکا در تامین امنیت غذایی و زنجیره ارزش/ خودکفایی در حوزه کشاورزی، دامپروری، زراعت و کاهش ارزآوری

بازدید مدیرعامل بانک ملی از نمایشگاه توانمندی های اتکا

سرپرست بانک ملی ایران افزود: بنگاه داری یکی از فعالیت های بانک ملی است ولی ما می توانیم با سازمان اتکا در زمینه های مختلف مشارکت در تولید و در بخش ها و حوزه های متعدد داشته باشیم؛ با انکه خروج از بنگاه داری برای ما مهم است ولی امادگی همکاری مشترک در تولید و اشتغال را داریم؛ تامین مالی حوزه هایی که مدنظر دو طرف باشد مهم است. 

گفتنی است نمایشگاه توانمندی های سازمان اتکا و اقدامات موثر شرکت های زیر مجموعه ان تا پایان اسفند برقرار است.

وی افزود: در نمایشگاه توانمندی های شرکت های سازمان اتکا از ابتدا تا انتهای زنجیره ارزش وجود دارد که کار قابل تقدیری است.