توجه به اشتغال و مسکن از رویکردهای مهم دولت سیزدهم برای ترویج ازدواج بود 

وی افزود: خانواده رکن رکین جوامع انسانی است و دشمنان طرح های زیادی اجرا کردند تا به خانواده آسیب بزنند و از ابتدای انقلاب نهاد خانواده مورد تهدید دشمنان بوده و این روند همچنان ادامه دارد. 

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و در آستانه اعیاد قربان و غدیر مراسم جشن وصال ۳۰ زوج جوان تحت  پوشش نهادهای حمایتی عصر چهارشنبه با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، امیر اسلامی صدر معاون جوانان، ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان، نهاوندی کارشناس امور اقتصادی و دارایی استان، احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان و جمعی از نوعرسان و خانواده ها در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد. 

کاظمی افزود: پس از رکود چند ساله در امر ازدواج شاهدیم که با این اقدامات و تسهیل در این زمینه و حمایت های انجام شده ،
ازدواج دانشجویی هم وضعیت و شرایط بهتری پیدا کرده است‌. 

وی افزود: رشد اجاره و خرید مسکن به نحو قابل توجهی در این دولت متوقف شد و با ساخت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور شاهد روند خوبی در این مسیر هستیم.

وی افزود: ازدواج در شرایط امروز از یک استدلال عقلی و شرعی برخوردار است و از همه مدیران و سمن ها و تشکل های مردم نهاد انتظار داریم در مسیر ترویج سنت حسنه ازدواج مصمم باشند.

کاظمی گفت: در برنامه توسعه هفتم به ساخت مسکن توجه ویژه شد و کار دیگر دولت که اقدام فداکارانه ای است اجرای قانون جوانی جمعیت و تسهیل در فرزند آوری و ازدواج و پرداخت آسان وام ازدواج و سیاست های تشویقی بود که بسیار موثر واقع شد.

بخوانید:  گرم کردن عمری با ترکیب اصلی پرسپولیس

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: موضوع دیگر مسکن است و در شرایطی که بیش از هشت سال با ناترازی در ساخت مسکن مواجه بودیم در این عرصه نیز اقدامات موثری صورت گرفته است. 

وی اظهارداشت: امروز نرخ بیکاری در ۲۵ استان کشور یک رقمی شده و در استان قزوین به کمتر از ۵ درصد رسیده و گام بزرگی در عرصه اشتغال برداشته شده و دولت سیزدهم رکورد دار کاهش بیکاری است. 

عباس کاظمی با تبریک عید غدیر و قربان گفت: باید از همه کسانی که امر ازدواج را تسهیل و تقویت می کنند تجلیل کنیم تا این رویکرد تداوم یابد. 

در ادامه جشن وصال ۳۰ زوج جوان برگزار شد. 

کاظمی بیان کرد: در دولت سیزدهم برای تسهیل ازدواج دو کار مهم رقم خورد که اشتغال و مسکن از آن جمله است. 

انتهای پیام



منبع

وی بیان کرد: هم افزایی نهادهای حاکمیتی و مردمی برای تسهیل در امر ازدواج کاری ضروری است‌ و امیدواریم با اصلاح باورهای غلط بتوانیم زمینه ازدواج افراد بیشتری را فراهم کنیم. 

کاظمی گفت: خوشحالیم که چنین عرصه ای مهیا شده و میدانی هست که عده ای برای تسهیل در مسیر ازدواج مجاهدت می کنند تا اقدامات بدخواهان خنثی شود. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: در بین مسایل مختلف جوامع بشری موضوعاتی است که مورد طمع استعمار بوده و بدخواهان تلاش کرده اند با نگاه استعماری در مسیر رشد و تعالی انسانی رکود و توقف ابجاد کنند که یکی از این مسائل برای بردگی کشاندن انسانها تضعیف اصل تشکیل خانواده و به چالش کشیدن آن بوده است. 

بخوانید:  پیشنهاد الوحده کاپیتان پرسپولیسی را وسوسه کرد!

وی اظهارداشت: دولت با تنگنای مالی در مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت جدی بوده و امیدواریم رئیس جمهور آینده نیز گشایش های بیشتری را در این عرصه مهیا کند.