توجه ویژه به مخاطب کودک و نوجوان در برنامه های فرهنگ/ سرانه ۳۳ دقیقه ای مطالعه در کشور

انتهای پیام

وی بیان کرد: نگاه دولت، گسترش عدالت فرهنگی است و حضرت آقا نیز یک محور کلیدی ایمان و امید را به همه ما فرمودند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

اسماعیلی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی یک استان فرهنگی است و باید یک حرکت فرهنگی بزرگ در این استان رقم بخورد؛ بنده از همین تریبون به مردم استان قول می‌دهم تا پایان دولت سیزدهم، همه پروژه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای آذربایجان‌شرقی را به حد مطلوب برسانیم.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدمهدی اسماعیلی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند به عنوان مجهزترین کتابخانه شمالغرب کشور با قدردانی از نهاد کتابخانه های عمومی و رمضانی، دبیر کل این نهاد اظهار کرد: از ابتدای کار، مجموعه‌های جدید و کتابخانه‌هایی با رویکردهای نوین را افتتاح کردیم؛ به طوریکه در برخی از این کتابخانه‌ها، ده ها خدمت فرهنگی غیر از مطالعه و قرائت کتاب ارائه می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: ایشان بیش از سه ساعت وقت در این نمایشگاه گذاشتند و جز به جز از غرفه های پیش بینی شده بازدید کرده و یک رفتار فرهنگی را به ما مسئولان فرهنگی آموزش دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه آماری گفت: در دولت سیزدهم تعداد افراد عضو در کتابخانه‌ها تقریبا دو برابر شده است. هم اکنون چهارهزار کتابخانه با ۱۰ میلیون عضو و مشترک داریم که از این میان سه میلیون عضو فعال هستند؛ ۴۰ درصد مشترکان ما را نیز کودک و نوجوان شامل می شود.

بخوانید:  «جیران» چگونه تمام شد؟

وی با تاکید بر اینکه کتابداری یک شغل مقدس است و کتابداران، کارمند معمولی نیستند، گفت: نگاه ما تنظیم شده بر نیاز جامعه است به طوریکه بخش کودک و نوجوان جزو اولویت مهم فعالیت های فرهنگی ما است و اکثر مجموعه‌های جدیدالاحداث برای پاسخ به این نیاز است.

اسماعیلی با بیان اینکه با مساعدت وزارت نفت، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ ها و مراکز فرهنگی اختصاص خواهیم گفت: این مهم است که در پایان دولت همه این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما هنوز پیمایش کامل و دقیق از کتابخوانی نداریم ولی آخرین پیمایش حاکی از آن است که ۳۳ دقیقه سرانه مطالعه جز کتب درسی، آموزشی و ادعیه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما امید قوی نسبت به نسل جدید داریم و قطعا با توجه به موضوعات فرهنگی اعم از کتابخوانی می‌توان به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر روی بخش کودک و نوجوان گفت: به دنبال این تاکیدات، ما نیز در نهاد کتابخانه‌ها دنبال توسعه خدمات فرهنگی، هدف‌گذاری مخاطب بر روی کودک و نوجوان و تسهیل در دسترسی‌ها هستیم‌.

وی به هدف دیگر در موضوع کتاب اشاره کرد و گفت: مصرف فرهنگی در بین کودک و نوجوانان مطلوب نیست؛ برنامه‌ریزی دولت بر این است که بحث کتابخوانی را رشد دهد و این سیاست جدی ماست.

وی گفت: باید رفتار فرهنگی را توسعه دهیم که در این میان حوزه کتاب و کتابخوانی بهترین ابزار است.

 

بخوانید:  ۸۶۰ خانوار نیازمند ایلامی از گازکشی رایگان برخوردار شدند