توسعه اکوتوریسم بهترین صنعت برای کارآفرینی و رونق اقتصاد است

وی یادآورشد: هر وقت حالتان بد می شود به طبیعت نگاه کنید اما باید بدانید در طبیعت چیزی جز رد پا نگذارید، جز عکس یادگاری چیزی از طبیعت برندارید و بجز وقت و زمان هیچ چیزی را در آن نکشید تا این نعمت برای آیندگان نیز باقی بماند.

سخت باز تصریح کرد: در کوه باید غرور را کنار بگذارید و با طبعیت دوست باشید و حضورتان به این نعمت های الهی آسیب نزند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

در ادامه 19 تن از کوهنوردان استان قزوین نشان سیمرغ دریافت کردند.

مدرس دوره راهنمایان طبیعت گردی گفت: داشتن مهارتهایی چون اقامت شبانه در طبیعت، چادر زدن، نقشه خوانی، مهم است تا دچار حوادث نشوید و طبیعت گردی برای شما لذت بخش باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ به مناسبت روز جهانی کوهستان و کوهنوردی، همایش اهدای نشان ملی سیمرغ کوههای ایران عصر دوشنبه با حضور چهره های ارزشمند ملی استاد محمود سخت باز، مدرس دوره راهنمایان طبیعت گردی، استاد حسین نظر، دبیر پروژه سیمرغ کوههای ایران، استاد محمد اسدی چهره ملی کوهنوردی ایران، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، قاسم اللهیاری و ولی چگینی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شاهین اسعدی رئیس هیئت کوهنوردی استان در سالن فرهنگسرای هشت بهشت قزوین برگزار شد.

این پیش کسوت کوهنوردی اظهارداشت: برای طبیعت گردی ایران با کمک علاقمندان تورهای اکوتوریسم را راه انداخته ایم اما در اکوتوریسم داشتن مهارت و آموزش های تخصصی اهمیت مضاعف دارد.

33

محمود سخت باز پیش کسوت کوهنوردی و طبیعت گردی ایران در این مراسم اظهارداشت: در سالها کوهنوردی همه گمشده ها را در طبیعت پیدا کردم و اعتقاد دارم نباید طبعیت خداوند را دست کم بگیریم و در صیانت از آن همت کنیم.

بخوانید:  آمریکا را عامل و مسئول ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی می‌دانیم
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی بیان کرد: ورزش کوهنوری و صنعت گردشگری تمام شدنی نیست و با توسعه آن می توانیم ضمن ایجاد اشتغال به اقتصاد این صنعت نیز کمک کنیم.

حبیب الله راستاد، اصغر نیابی، قربان طاهرخانی، محمد حسین اینانلو، محمد تحقیقی، بهزاد فخیمی، منیره سادات حسینی، زهرا محمدی گرمارودی، شهین بابا شاهوردی، محمدرضا کشتکار، مهدی درزی رامندی، شاهین جلیلوند، نیما حاجی آقاسی، بهرام نیشابوری و جوانترین کوهنورد امیرعباس آذربایجانی به دریافت نشان سیمرغ کوههای ایران مفتخر شدند.

0009999

این کوهنورد اظهارداشت: استفاده از ابزارهای کوهنوردی نیز بسیار ضروری است تا این ورزش تخصصی برای همگان جذاب و با نشاط و بدون حادثه باشد.

وی بیان کرد: باید آموزش های طبیعت گردی و کوهنوردی را توسعه دهیم تا با رفتن علاقمندان به طبعیت شاهد آسیب رسیدن به زیبای های آن نباشیم.