توسعه تعاملات بیمه‌ای و ارائه راهکارهای عملیاتی مشترک در حوزه بیمه آفشور در مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: برنامه ریزی های خوبی در این عرصه انجام شده، وزیر اقتصاد نیز قول مساعد داده اند تا این ظرفیت ها هر چه سریع تر در مناطق آزاد ایجاد شود.

توسعه تعاملات بیمه‌ای و ارائه راهکارهای عملیاتی مشترک در حوزه بیمه آفشور در مناطق آزاد

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل صدور پروانه های شرکت ها در مناطق آزاد اولویت ما است و مشخصا بانک آفشور نیز می تواند در این عرصه راهگشا باشد. این ظرفیت وجود دارد تا در کوتاه مدت، بیمه آفشور را در مناطق آزاد راه اندازی و یکی از دغدغه های اصلی سرمایه گذاران را مرتفع نماییم.

در راستای برقراری و توسعه تعاملات بیمه‌ای، ارائه راهکارهای عملیاتی و تسهیل همکاری های مشترک در حوزه بیمه آفشور، تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.

در نظر داریم با به روز رسانی قوانین مناطق آزاد، موانعی که در مسیر تشکیل بیمه آفشور وجود دارد را رفع و در گام بعد با جذب سرمایه معقول فعالیت خود را در عرصه های بین المللی آغاز کنیم.


به گزارش خبرگزاری برنا؛ سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: خوشبختانه موضوع بیمه آفشور با سرعت خوبی پیگیری شده است. سه قانون در خصوص چگونگی مدیریت مناطق آزاد وجود داشته که در خصوص مسائل مالی و بانکی صراحت دارد. این قوانین تاکنون مغفول مانده است اما با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلاتی که برای اجرایی کردن آن ها وجود دارد روند خوبی برای تاسیس بانک و بیمه آفشور طی شده است.

بخوانید:  تیم هندبال پیکان سبزوار، گیتی‌پسند اصفهان را مغلوب کرد