توسعه ورزش همگانی و فعالیتهای فرهنگی با نشاط در اولویت است/ عملکرد پیام شهر مظلوب نیست

اللهیاری اضافه کرد: در سال جدید رویکرد ما توجه به مسائل فرهنگی است و در این عرصه نگاه سودآوری و درآمدزایی نداریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست خبری مجموعه مدیریت شهری قزوین بمناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر عصر چهارشنبه در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

از عملکرد پیام شهر راضی نیستیم

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تغییر رویکرد فعالیتهای فرهنگی در کیوسک های مطبوعاتی اظهارداشت: این انتقاد را می پذیریم که کیوسک های مطبوعاتی از محور فرهنگی خارج شده اند البته در بررسی ا مشخص شد در گذشته یک کیوسک سالی ۲۰۰ هزار تومان اجاره داده شده بود و برخی خارج از فرآیند مزایده از این امتیاز برخوردار شده بودند و بتدریج به جای روزنامه و مجله و کار مطبوعاتی وارد سیگار فروشی و مواد غذایی و خوراکی افتادند.

اللهیاری بیان کرد: در این دوره نگاه ما این است که از تیم های محلات و پایه حمایت کنیم و به استعدادیابی رشته های مختلف ورزشی برای رده سنی جوانان و نوجوانان اهمیت دهیم و در کنار آن از ورزشکاران قهرمان هم تجلیل و حمایت لازم را داشته باشیم.

این مسئول اظهارداشت: بزودی در نشستی وضعیت این نشریه را بررسی و واکاوی خواهیم کرد اما به نقد اعضا احترام می گذاریم و رای اکثریت شورا تعیین کننده خواهد بود.

وی گفت: برخی رشته ها مانند تیراندازی با چند میلیون تومان می تواند مدال آور باشد و اگر هیئت های شهرستانی حمایت شوند این ظرفیت برای توسعه ورزش وجود دارد در هر حال سیاست ما کمک به ورزش شهر قزوین است.

بخوانید:  انقلاب اسلامی میراث ارزشمند امام خمینی (ره) است

این مدیر فرهنگی گفت: فراخوان المان های نوروزی داده و انتظار داریم هنرمندان شهر برای مشارکت وارد کار شوند و همه کسانی که توان ساخت و یا طراحی المان های شهری را دارند برای همکاری اعلامآمادگیکنند.

اللهیاری تصریح کرد: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی است و ما هم در این راستا این حرکت را برای تقویت جایگاه پرچم جدی گرفته ایم.

اللهیاری گفت: در این دوره قیمت اجاره کیوسک ها را به روز کردیم و به قیمت ۶۰ میلیون تومان رسید و هر کس متعهد شد کار مطبوعاتی انجام دهد با تخفیف ۷۰ درصدی لحاظ کردیم اما همچنان مشکلاتی در این زمینه داریم.

وی بیان کرد: در واگذاری 200 غرفه تجاری سرای سعدالسلطنه نیز روال قانونی طی نشده و کارشناسی مجدد را آغاز کرده ایم تا از طریق مزایده واگذار شود. 


آیا این خبر مفید بود؟

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: جشنواره سرود شهروندی همزمان با دهه فجر برگزار می شود و تلاش می کنیم موضوع سرود مورد توجه قرار گیرد و سرودهای انقلابی جدی گرفته شود لذا از همه گروهها دعوت می کنیم در این رویداد شرکت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین یادآورشد: در حوزه شهروندی همه جشنواره ها پیوست شهروندی دارد و کوک چهارم با محور زیست مومنانه و اخلاق مدارانه برگزار می شود.

انتهای پیام

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: در دوره گذشته شورا بیش از ۸ میلیارد تومان برای دو تیم بسکتبال و والیبال لیگ  داده شده بود و این تیمها چند بازیکن خارجی داشتند و از بازیکن بومی حمایت نمی شد و دیدیم که هزینه های ورزشی شهرداری بسیار بالا رفته اما به زیرساخت ها توجهی نشده لذا این همکاری را قطع کردیم. 

بخوانید:  اولین نشست هم‌اندیشی انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های فعال فدراسیون آمادگی جسمانی

 





وی یادآورشد: جشنواره کوک چهارم از دیگر برنامه هایی است که با رویکرد مسائل اخلاق مدارانه در دوبخش فیلم وعکس تدارک دیده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین از افتتاح چند مجموعه فرهنگی در این ایام هم خبرداد و یادآورشد: خانه های فرهنگ در چوبیندر، ناصرآباد و هادی آباد آماده افتتاح شده و یک خانه تئاتر نیز ایجاد می شود. 

اللهیاری در خصوص وضعیت پیام شهر نیز گفت: رسانه پیام شهر عملکردش مطلوب اعضای شورای شهر نیست و در تولید محتوای آن نقد جدی داریم و در نگاه شهروندی به نظر می رسد تابلوی عملکرد شهرداری نیست و جامعیت لازم را ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در خصوص توجه به شادی و نشاط در برنامه های دهه فجر اظهارداشت: انقلابی گری با نشاط معقول تضادی ندارد و در کمیسیون فرهنگی همواره بر تقویت نشاط و شادابی مردم تاکید شده و هماهنگ کردیم در این ایام از چند نمایش کمدی برای اجرا در یک هفته استفاده کنیم.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی نیز اظهارداشت: توجه به ورزش همگانی و هیئت های ورزشی در دستور کار قرار دارد و با نگاه توسعه ورزشهای همگانی و حمایت از تیم های پایه و استعدادیابی در برخی سیاست گذاری ها تغییراتی دادیم.

توجه به ورزش همگانی و حمایت از تیم های پایه

وی بیان کرد: در این ایام  دوهزار عدد کتیبه و پرچم در نواحی شهری نصب شده و سازه های حجمی در سطح شهر و تقاطع غیر هم سطح آذین بندی شده و ۱۵ المان شهری در میادین تعبیه شده و مراسم نورافشانی در شب ۲۲ بهمن همزمان با گلبانگ الله اکبر اجرا می شود.

بخوانید:  ارزان ترین و گران ترین بنزین در کدام کشورها عرضه می شود؟

photo_2023-02-01_21-34-12

ورزش 2

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی انجام شده اظهارداشت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بیش از ۱۰۰ رویداد فرهنگی، ورزشی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی قزوین برگزار می شود.

اللهیاری اضافه کرد: مجسمه شهید سلیمانی به ارتفاع ۴ متر ساخته شده و ماه آینده در یکی از نقاط شهر نصب می شود و بزودی میدان حسن پور نیز با مجسمه این شهید تزئین خواهد شد.

اللهیاری گفت: یک میلیارد تومان برای فضاسازی سطح شهر اختصاص داده ایم و از یک هفته قبل فضاسازی شروع شده و ۲۵ هزار ریسه پرچمی و یک هزار عدد پرچم در مناطق مختلف شهر نصب شده تا هویت پرچم حفظ شود.

وی خواستار تداوم همکاری رسانه ها برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی در شهر شد.

photo_2023-02-01_21-34-26

وی افزود: نگاه ما برنامه های شاد است و برای برگزاری کنسرت هم آمادگی داریم و از کلیه برگزار کنندگان دعوت می کنیم در طول سال برای اجرای برنامه مشارکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: پروژه تئاتر شهر را با همه توان پیگیری می کنیم و در یک ماه آینده سازه آن تکمیل می شود و زمین چمن مصنوعی در ناصرآباد و سالن های ورزشی چوبیندر، شرق باهنر و سردار در نواب نیز آماده افتتاح شده است.