توسعه پژوهش و افزایش اعتبارات پژوهشی در کشور امری ضروری است

وی تصریح کرد: در استان مازندران هم اجرای طرح های پژوهشی در حوزه برنج با مشارکت دانشگاه نوشیروانی در دستور کار قرار گرفت که طرح پژوهشی از این دست در خراسان‌ هم در حوزه کشت و تولید زعفران در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، محمدسعید سیف در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده در ساری افزود: سهم پژوهش از مجموع بودجه سالانه به نیم درصد هم نمی رسد که با این رقم ناچیز به هیچ عنوان نمی توان در مسیر برنامه های پژوهشی حرکت کرد.

وی افزود: همچنین در سطح کلان هم ۱۰ ماموریت کشوری پژوهشی در دستور کار است که باجدیت برای تحقق آن تلاش خواهیم بود.

انتخاب استانداری مازندران به عنوان رتبه نخست کشور در حوزه پژوهش و نوآوری، براساس ارزیابی عملکرد یکساله معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در حوزه پژوهش و ساماندهی اعتبارات پژوهشی از سوی وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در یکسال گذشته دبیرخانه مشترک وزارت کشور و وزارت علوم باهدف ایجاد طرح های پژوهشی تشکیل شد و در این راستا ۲۴ ماموریت استانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در همایش امروز پژوهشگران برتر استان مازندران در حوزه های مختلف صنعتی، دانشگاهی و ایده های برتر از سوی استاندار مازندران تجلیل شدند و دبیرخانه دائمی جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  بررسی گردشگری دسترسی‌پذیر در منطقه عباس‌آباد



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

سیف ادامه داد: از حیث میزان سطح هوشی نیروی انسانی در کشور ایران جایگاه منحصر به فردی در جهان ندارد، بنابرین با تشریح این مسایل باید با جدیت و تلاش بیشتر در مسیر توسعه پژوهش گام برداریم.

گفتنی است، در آیینی که روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد استانداری مازندران رتبه نخست پژوهش و نوآوری را در میان استانداری‌های سراسر کشور کسب کرد و در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران از سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار برتر تجلیل شد که امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران به نمایندگی از استاندار، تندیس و لوح تقدیر را از محمدعلی زلفی گل دریافت کرد.

وی خاطر نشان کرد: به طور متوسط طبق آمار از مجموع یک میلیون نفر در کشور تنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر پژوهشگر هستند در حالی که این رقم در کشورهای توسعه یافته هفت تا هشت هزار نفر در یک میلیون نفر جمعیت است.

انتهای پیام





این مقام مسئول تصریح کرد: برای توسعه پژوهش در کشور راهی جزء هم‌افزایی سازمان و دستگاه های اجرایی نداریم و دانشگاه در این بین نقش غیرقابل انکاری دارند.