توسعه گلخانه‌های استان شتاب دهنده نبوده است

وی ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد ورود کانتینرهای یخچال دار حتی دست دوم مطرح است که می تواند کمک بسزایی در این حوزه داشته باشد. طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: احداث گلخانه های مدرن و تولید بذر هیبریدی مورد نیاز گلخانه ها باید در استان به صورت جدی دنبال شود زیرا تمامی بذر هیبریدی مورد استفاده وارداتی است و ممکن است به علت وجود برخی تحریم ها اشتغال و تولید این حوزه به خطر بیفتد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: گلخانه های سطح استان از نظر کمی توسعه یافته اند اما از نظر کیفی حرکت شتاب دهنده ای را نداشته اند که باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مهدی طبیب‌زاده در هشتاد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی موانع توسعه گلخانه‌های استان و ارائه راهکارهای پیشنهادی، افزود: در ضرورت توسعه گلخانه‌ها شکی وجود ندارد و در استانی با 25 درصد باغات کشور بایستی در تکامل زراعت و باغبانی، بالندگی کشاورزی با مبحث گلخانه‌ها تکمیل شود. وی ادامه داد: توسعه گلخانه ها باعث افزایش راندمان تولید به منظور حضور در بازارهای جهانی و راهکار مناسبی برای تولید با توجه به گران شدن و کمبود آب است.






منبع


|

رئیس اتاق بازرگانی کرمان: توسعه گلخانه‌های استان شتاب دهنده نبوده است

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف