تولید ماده اولیه داروها با صرفه جویی 20 میلیون دلاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد



مهندس رضا قدیمی مدیرعامل شرکت فرآیند شیمی بویان اظهار کرد: شرکت فرآیند شیمی بویان از سال 1397 فعال شده و از سال 1398 هم وارد مرکز رشد فناوری سلامت شده است، در این شرکت روی مواد اولیه دارویی انواع داروها کار شده و تاکنون پیش ماده استامینوفن، وازراتان، متالازین، بیزوپرولول، ید پتاسیم، ید فوق خالص و غیره کار شده است.

وی تصریح کرد: این محصولات تماما ایرانی بوده و برای پیشرفت در برنامه‌‌ها پیش رو نیازمند تأمین گردش مالی هستیم.

مدیرعامل شرکت فرآیند شیمی بویان در این مجموعه 7 اشتغال مستقیم ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در شرکت فرآیند شیمی بویان کارهای خوبی در طی 6 سال اخیر انجام شده و برای تولید بیشتر محصولات و صادرات به داخل کشور هم مشکلاتی وجود دارد نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

مهندس قدیمی با ذکر این نکته که در گذشته حتی صادرات محصول تولیدی به هندوستان داشتیم که متأسفانه به دلیل مشکلات مالی فعلاً میزان تولید کاهش یافته و صادرات انجام نمی‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر محصول تولیدی فقط در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بازار صادرات و سایت این مجموعه فعال است می‌توانیم با حمایت مسئولان زمینه تولید و صادرات بیش از پیش را فراهم آوریم.

وی بیان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ابتدا نیاز مالی را تأمین کرده و سپس محصول باکیفیت ایرانی به تعداد بالا تولید نماییم.

مدیرعامل شرکت فرآیند شیمی بویان در پایان گفت: این محصول استراتژیک سالانه 20 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد و اگر حمایت مطلوب صورت پذیرد تولید این محصول تمام ایرانی که از پیش ماده پتروشیمی تولید شده رونق می‌گیرد.

بخوانید:  آسفالت ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی در کردستان



منبع