تولید نانوژنراتوری برای تولید برق از امواج دریایی


|

تولید نانوژنراتوری برای تولید برق از امواج دریایی

دنگ گفت: «ما در حال توسعه نانوژنراتور استوانه‌ای تریبوالکتریک چند فرکانسی برای برقراری همه چیز از سیستم‌های پایش اقیانوس با حسگرهای متعدد گرفته تا ارتباطات ماهواره‌ای هستیم که همه از قدرت اقیانوس استفاده می‌کنند.»

بخوانید:  دیدن «نوروز» برای هر ایرانی یک وظیفه ملی است

پژوهشگران در حال ثبت پتنتی هستند که در آن فناوری ساخت نانوژنراتور استوانه‌ای تریبولکتریک چند فرکانسی تشریح شده است. این نانوژنراتور امواج اقیانوسی را به برق تبدیل می‌کند.

هرچه نانوژنراتور استوانه‌ای بیشتر حرکت کند، انرژی بیشتری تولید می‌کند. به همین دلیل امواج سریع و مکرر می‌توانند انرژی بیشتری نسبت به امواج کندتر و یکنواخت‌تر اقیانوس ایجاد کنند.


نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

خبرگزاری برنا؛ سونامی‌ها، طوفان‌ها و آب و هوای دریایی با استفاده از حسگرها و سایر دستگاه‌های موجود در سکوهای موجود در اقیانوس مورد بررسی قرار می‌گیرند تا به امنیت جوامع ساحلی کمک کنند. زمانی که باتری‌های موجود در این سیستم‌ها کار کنند، این ادوات کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. اما بدون برق، حسگرهای اقیانوسی نمی‌توانند جمع‌آوری داده‌های بحرانی و پایش آب و هوا را به خوبی انجام دهند، که منجر به نگرانی‌های ایمنی برای جوامع ساحلی می‌شود که به اطلاعات دقیق آب و هوایی دریایی متکی هستند. تعویض باتری در دریا نیز گران است.

بخوانید:  اخراج بی دلیل جوانان لامردی به صلاح بنگاه‌های اقتصادی نیست