تولید کلید واژه مقدسی است که هیچکس حق ندارد آن را متوقف و دچار رکود کند

وی افزود: سرمایه گذار نباید پشت درب اتاق مدیران ادارات معطل شود و ما باید خود را نوکر و خدمتگزار  تولیدکننده و مردم بدانیم و فکر نکنیم ریاست یعنی این که صنعتگر و سرمایه گذار ملتمسانه از ما خدمات درخواست کند.

سیاهکلی تصریح کرد: یکی از وظایف زمین مانده، شیوه اقدام در اجرای قانون است زیرا اکثر قوانین به دستورالعمل و شیوه اقدام نیاز دارد و اگر زیرساخت نباشد حتما در اجرا با مشکل مواجه خواهیم شد.

سیاهکلی اظهارداشت: جلسه سران قوا برای حل مسایل صنعت و تولید است و اگر ایده ای برای بهبود وضعیت دارید به نمایندگان ارائه کنید تا این جلسات مطرح شود.

وی افزود: مدیران دولتی باید شرایط اجرای یک دستور دولتی و بخشنامه و قانون را درک کنند و ببینند مشکل زیست محیطی چگونه برطرف می شود زیرا اجرای قانون نیازمند شرایط است و همه کمک کنیم موازین محیط زیستی رعایت شود.

321

وی اضافه کرد: با مطالعه وضعیت سرمایه گذاری در دیگر کشورهای جهان متوجه می شوید که همه شرایط برای تولیدکننده مهیا می شود و قرار نیست یک سرمایه گذار بدنبال دریافت مجوز تامین آب، برق، گاز و سایر خدمات برود و وقتش را در پیچ و خم اداری تلف کند.

وی خطاب به مدیران گفت: قانون برای اصلاح امور است نه اذیت کردن سرمایه گذار و هنگامی که پای یک تولیدکننده به دادگاه باز شود معمولا محکوم می شود و این نوع برخورد موجب فرار سرمایه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر پنجشنبه با حضور میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، مهدی رجحانی معاون عمرانی، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، مدیران دستکاههای اجرایی و تشکل های بخش خصوصی در استانداری قزوین برگزار شد.

بخوانید:  بیش از حد روی ساپینتو حساس شده‌اند/ آبی‌پوشان حرفه‌ای‌گری کنند، دوباره قهرمان می‌شویم

وی بیان کرد: همه باید عزم جدی داشته باشیم تا هر مانعی که می تواند جلوی تولید را بگیرید از مسیر برداریم و با درک متقابل  از یکدیگر و بخش خصوصی به سمت حل مشکلات برویم.


آیا این خبر مفید بود؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: البته از تولیدکننده و سرمایه گذار هم انتظار داریم قانون را رعایت کند و به تعهدات خود پایبند باشد اما به نظر می رسد در بسیاری از موارد برخورد ما با سرمایه گذار اشتباه است و با سخت گیری و گاهی کج فهمی در ادارات موجب بی انگیزگی و نارضایتی تولیدکننده می شویم. 

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: هدف از جمع شدن مدیران دستگاههای اجرایی در جلسات متعدد برای گره گشایی از مشکلات مردم، صنعتگران و تولیدکنندگان است و باید بدانیم در شرایط حساس کنونی کلید واژه «تولید» برای ما مقدس و بسیار مهم اهمیت دارد. 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: وقتی خود دامداران در این محیط های تولیدی زندگی می کنند بدون تردید به سلامت خود و خانواده و نیروهایشان بیشتر اهمیت می دهد لذا اگر در رفع آلایندگی تعلل کرده اند باید ببینیم آیا زیرساخت لازم را مهیا کرده ایم و آنها می توانسته اند مشکلات را برطرف کنند و کوتاهی کرده اند یا نتوانسته اند ونیازمند کمک بیشتری هستند. 

سیاهکلی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید با نگاه تکریمانه به تولیدکننده بدنبال رفع موانع و گرفتن استعلام و مجوزها باشند تا کارآفرین در ادامه مسیر دلگرم شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر قرار است توسعه استان شتاب بگیرد و اشتغال حل شود باید قزوین را به گونه ای مدیریت کنیم تا براستی این منطقه بهشت سرمایه گذاران شود و متقاضیان تولید، قزوین را به عنوان اولین انتخاب خود برگزینند.

بخوانید:  درخشش ستاره ایرانی در بوندس‌ لیگا با صعود به رده ۲۳ جهان

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

انتهای پیام





عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ مدیر دستگاه اجرایی و یا رئیس بانکی حق ندارد به بهانه بدهی و یا اجرا نکردن مقررات، بخشنامه ها و یا موارد قانونی، تولید را متوقف کند البته سخت گیری و الزام کردن صاحبان صنایع  اشکال ندارد اما هرگز نباید مدیریت ما موجب توقف تولید شود.

وی اضافه کرد: قانون هم نرمش و هم چرخش دارد و باید با خمش قانون به تولید کمک شود و به نفع مردم رای دهیم و شیوه اقدام را منعطف کنیم و ضمن دادن فرصت زمینه رفع چالش و  مشکلات زیست محیطی در دامداری ها را مهیا کنیم.

سیاهکلی اظهارداشت: حفظ شان و جایگاه مدیران بخش دولتی و خصوصی و رعایت شئونات همدیگر یک رسالت اخلاقی و قانونی است و همه وظیفه داریم از تولیدکنندگان حمایت کنیم و بدانیم بهرحال سرمایه گذاران با دهها چالش جدی مواجهند و در تامین سرمایه درگردش، تسهیلات بانکی، تامین مواد اولیه و پرداخت بیمه و مالیات و روند تولید مشکلات جدی دارند و قرار نیست ما هم به این مشکلات اضافه کنیم.

وی گفت:برخورد قضایی با تولیدکننده پسندیده نیست و ما حق نداریم پای سرمایه گذاران زحمتکش را به دادگاه و زندان باز کنیم و آنها را در ادامه مسیر دلسرد و پشیمان کنیم.

7778

سیاهکلی بیان کرد: یک بنگاه اقتصادی برای رسیدن به چرخه تولید سختی های متعددی را متحمل شده و هزینه های زیادی کرده و یک مدیر دولتی از پشت میز براحتی می تواند با سخت گیری بی مورد این روند را دچار آسیب کرده و کاری کند که تولیدکننده به سمت دلالی برود.

بخوانید:  کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور

اتاق

کشاندن تولیدکننده به دادگاه منطقی نیست