تکالیف دولت قبل را در راستای شفاف سازی نجام دادیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا صبح امروز از چندین پروژه سازمان استاندارد رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد از سامانه مشتقات نفتی، باکس حمل نمونه، سامانه پرداخت امن رونمایی شد.
مهدی اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد در حاشیه این مراسم گفت:
پروژه‌هایی که امروز به پایان رسید و از اون رونمایی شده حاصل دو سال زحمت و تلاش است.
این‌ها تکالیفی بود که از سال‌های قبل مغفول مانده بود.
وی ادامه داد: سامانه‌هایی که امروز معرفی شد از جنس نظارت پیشینی و پسینی است. جعبه حمل نمونه مبارزه جدی و عملی و فن آورانه با قاچاق است.
این جعبه امکان اینکه نمونه‌ای در کشور تغییر کند، گم شود یا هر اتفاقی برای ان رخ دهد از بین میرود، زیرا انلاین تحت کنترل است  و امکان هر خطایی را از بین می‌رود
اسلام پناه تصریح کرد: دیگر هیچ واحد تولیدی نمونه خود را شخصا به ازمایشگاه نمی‌برد کاغذ بازی حذف می‌شود، این یعنی فساد حذف می‌شود.
وی با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاح شده گفت: درگاه امن پرداخت یکی دیگر از مجموعه کار‌هایی است که در راستای شفافیت ایجاد شده است.

انتقال نمونه محموله‌های نفتی به آزمایشگاه نیز با استفاده از باکس حمل نمونه انجام می‌شود. طراحی سامانه مشتقات نفتی نیز در راستای هوشمند سازی در فرآیند صدور کد رهگیری فرآورد‌های نفتی انجام شده است. در این سامانه تمامی مراحل شامل ثبت درخواست واحد تولیدی، استفاده از سرویس‌های برخط در استعلام اطلاعات نظیر سرویس‌های استعلام مجوزها، سرویس استعلام ایران کد و سرویس استعلام ثبت احول و ثبت شرکت‌ها از طریق آپ موبایل انجام می‌شود.

بخوانید:  ۴۲ واحد صنفی در شهر قزوین بازرسی شد



منبع

ما سامانه‌های دیگری نیز داریم که در مراحل مختلف پیشرفت کاری است رتبه شفافیت سازمان استاندارد یک است و این رتبه را حفظ خواهیم کرد این سازمان نباید از بستر‌های نرم افزاری عقب بماند ما در استاندارد سازی با نگاه اینده در تجدید استاندارد‌ها هوش مصنوعی را دخیل کنیم

به گزارش برنا سامانه درگاه امن پرداخت به منظور تسریع و تسهیل خدمات رسان و شفاف سازی تعاملات و مناسبات بین ذینفعان و در راستای ارتقای سلامت اداری و بهبود فرآیند‌ها ایجاد شده است. در همین راستا واحد‌های تولیدی و تولید کنندگان محصولات مشمول اجرای اجباری استاندارد موظفند هزینه آزمون را از طریق درگاه امن پرداخت به آزمایشگاه آزمون کننده پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تا امروز ۱۲۰۶ نهاد ارزیابی انطباق با اصالت به این درگاه پیوسته اند و ۲۰۷۰ واحد تحت پوشش در این درگاه کار می‌کنند و بیش از ۴ هزار تراکنش عملکرد این درگاه است که این درگاه نیز از مصداق‌های شفافیت است. دیگر واحد تولیدی نمونه اش را با دست خودش به آزمایشگاه نمی‌برد و انسان و فیزیک حذف می‌شود.