تکریم هنر و حمایت از هنرمندان موجب تقویت امنیت کشور می شود

امیرخانی تصریح کرد: قرن بیست و یکم جنگ اندیشه هاست و هنرمندان می توانند پیام فرهنگ و هویت ما را منتقل کنند.

وی اظهارداشت: ریشه امنیت در اندیشه ماست که یک جوان ایرانی می تواند با مبانی و هویت و فرهنگ ایرانی آشنا شده و از آن صیانت کند و ‌اگر به اندیشه رسیدگی شود بالاترین امنیت را رقم می زند و بدون نهاد مدنی امنیت معنا ندارد و ان هم اتکا به مردم است و هبچ قدرتی قادر به صدمه زدن به کشور نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آثار برتر هفتمین دو سالانه ملی خوشنویسی ایران یادبود استاد برجسته خط نسخ علاالدین تبریزی، در پایتخت خوشنویسی ایران معرفی شد.  

وی بیان کرد: موسیقی ما مثل زبان منحصر بفرد و یگانه است چرا خود را از این سرمایه بی نظر و تاثیرگذار محروم کرده ایم. 

غلامحسین امیرخانی در این مراسم اظهارداشت: هرچقدر به هنر احترام بگذاریم و تکریم کنیم امانتداری کرده ایم و هنر یک امانت الهی و خاطره تاریخی یک ملت است که به سختی آن را کسب کرده و به آن صیقل داده است. 

وی یادآورشد: امنیت فقط از سلاح و نیروهای نظامی تامین نمی شود بلکه از درون شخصیت انسانهای جامعه تامین می شود و انسان فرهیخته و برخورداردار از تمدن بی نظیر قادر است درهر کجای دنیا این فرهنگ واندیشه تابناک ایران را معرفی کتد. 

امیرخانی اظهارداشت: چرا باید امروز کتابفروشان میدان انقلاب از عرصه فرهنگ خارج شده و دنبال اغذیه فروشی بروند و این وضعیت نگران کننده است و متولیان فرهنگی باید به آن پاسخ دهیم.

بخوانید:  نهادهای امنیتی و انتظامی عاملان و آمران حادثه تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنند

وی گفت: آواز ایرانی نماینده ادبیات ایران و هنری بی نظیر است و شناسنامه ما محسوب می شود لذا بایستی هنر فاخر خود را قدر بدانیم و از این امتیاز ارزشمند استفاده کرده و از محدودیتها عبور کنیم.

در ادامه از آثار برتر دوسالانه تجلیل شد.

انتهای پیام



منبع

مراسم اهدای جوایز هفتمین دو سالانه خوشنویسی ایران عصر جمعه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، استاد غلامحسین امیرخانی، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، هنرمندان و خوشنویسان در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

رئیس سابق انجمن خوشنویسان ایران تصریح کرد: قزوین زادگاه استاد بزرگ آواز ایران «اقبال آذر» در زمره پنج استاد تاریخ ایران و موسیقی آوازی ایران است اما باید از وزیر فرهنگ پرسید چرا از این همه امتیازی که داریم بی بهره ایم؟