تکلیف قانونی همه دستگاه‌ها همکاری با وزارت ارتباطات در اجرای پروژه فیبر نوری است

وزیر ارتباطات گفت: قانون بودجه امسال، بندی آمده که کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مکلف هستند که با وزارت ارتباطات در زمینه اجرای پروژه فیبر نوری همکاری کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در بیش از 400 شهر با شهرداری ها توافق کردیم، مدل انگیزشی هم برای شهرداری ها پیش بینی شده و در کمیسیون تنظیم مقررات، حق عبور برای شهرداری ها پیش‌بینی شده است و در کلان شهرها مدل های دیگر دیده شده است که انیگزه لازم برای مدیریت شهری داشته باشد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه در روند اجرای پروژه فیبر نوری به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌ها در حفاری چالش ایجاد می‌کنند و  هماهنگی لازم چگونه انجام می‌شود؟ گفت: در قانون بودجه امسال، بندی آمده که کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مکلف هستند که با وزارت ارتباطات در این زمینه همکاری کنند.

انتهای پیام/



منبع

وی افزود: وزیر کشور هم یک بخشنامه به شهرداران و استانداران سراسر کشور صادر کردند که در این پروژه همکاری کنند، این پروژه برای مردم است، اگر مسئولین یک شهر در جایی مقاومت کنند یا همکاری صد در صدی نداشته باشند به ضرر مردم شهر خودشان کار می کنند؛ زیرا این پروژه‌ زیرساخت توسعه کشور در نیم قرن آینده است و چهره شهرها را متحول می کند.

زارع‌پور بیان کرد: در 400 شهر توافق انجام شده و در 200 شهر کار در حال انجام است، در بیش از 90 شهر کار تمام شده و مابقی شهرها این اتفاق خواهد افتاد و تا پایان سال هدفگذاری ما این است که تا عدد 8 میلیون برسیم الان 4 میلیون خانوار تحت پوشش هستند.

بخوانید:  رسیدگی به یک هزار و ۹۰۰ پرونده تخلف اقتصادی در تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد